UTURN: ‘Tijdens corona kwamen er opeens tientallen verladers bij’

Brand Stories

Uturn bestaat inmiddels drie jaar, maar het platform voor containertransport blijft zich in rap tempo ontwikkelen. De afgelopen maanden heeft een record aantal verladers zich aangemeld en een eerste order geplaatst. CCO Niels Duijvestijn geeft aan dat in de huidige periode bedrijven meer de noodzaak zien hun processen te digitaliseren.

NIelsDuijvestijn, UTURN
In deze editie van Brand Stories vertelt UTURN zijn verhaal over het efficiënter maken van containertransport. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘We zitten nu op meer dan 250 verladers, waaronder 7 van de 10 grootste rederijen ter wereld. Met de poule van nu 1300 gekwalificeerde vervoerders worden hun opdrachten feilloos uitgevoerd. We zijn continu bezig met het behouden van de balans van vraag en aanbod. Want nieuwe verladers zorgen ook weer voor een vraag naar transportcapaciteit voor nieuwe lanes. Zo groeien we, naast in de reeds gevestigde landen Nederland en België, nu ook heel hard in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk’, vertelt Duijvestijn.

Containertransport

UTURN is ontwikkeld door en voor de logistiek om containertransport wereldwijd te optimaliseren. ‘Door middel van geavanceerde techniek en het automatiseren van tijdrovende processen kunnen we op iedere opdracht meerwaarde leveren. De afgelopen twee jaar hebben klanten ons veelal ingezet bij last-minutes en spot ritten die niet direct door hun huisvervoerder konden worden opgepakt. Nu zie dat die zelfde klanten, door vertrouwd te zijn met het platform en door aanwijsbaar de voordelen te hebben ervaren, de volumes opschroeven. Hieronder vallen ook opdrachten gekoppeld aan (eigen) huisvervoerders. Dit doen ze door eenvoudig een groep met preferente vervoerders aan te maken’, zegt Duijvestijn. ‘Op deze manier bepaal je als verlader altijd zelf wie welke opdracht uitvoert.’

UTURN is hiermee echt een Transport Management Systeem waarmee ze een totaaloplossing bieden voor ieder containertransport. Wat deze totaaloplossing inhoudt legt Duijvestijn graag uit: ‘Door middel van data en techniek worden ook werkprocessen vereenvoudigd. Op deze manier besparen we naast geld ook tijd. Zo automatiseren wij onder andere het betalingsproces waarbij wij ervoor kiezen de vervoerders altijd binnen 30 dagen uit te betalen en je als verlader hierover enkel één factuur ontvangt met alle opdrachten. Ook zorgen wij er met ons nieuwste track-and-trace systeem voor dat het voor iedere container inzichtelijk is waar deze zich bevindt en kan je met onze API koppeling heel gemakkelijk meerdere orders in één keer online zetten.’

Vergroten markt

Duijvestijn is op dit moment voornamelijk bezig met het vergroten van de markt voor UTURN. Duisburg en Londen staan bovenaan de agenda omdat daar nu de grootste behoefte ligt bij bestaande verladers naar wielen en besparing. ‘Dezelfde trend is zichtbaar in Bremen en Hamburg waar we dus meer capaciteit van vervoerders zoeken.’

Focus dit kwartaal ligt ook op meer buitenlandse bedrijven die een transportoplossing in Nederland zoeken. ‘Zo kwam ik in contact met een Finse verhuurder van containers. Die zochten een vervoerder om hun containers door het jaar heen tussen Rotterdam, Antwerpen en het Ruhrgebied te verplaatsen. Hier zijn wij uitermate geschikt voor met ons netwerk van 1300 vervoerders, directe mogelijkheid tot het koppelen van systemen en we besparen enorm veel tijd en geld in het vinden van de juiste contacten in een land. Het enige wat een verlader hiervoor betaalt is een vaste fee per gematchte opdracht, wat neerkomt op ‘no cure, no pay’. Op dit moment is het matchingspercentage bij recurring business 99% en bij spot orders 93%’, vertelt hij.

De kersverse COO komt uit de ‘platform-sector’ en is nu vier maanden actief voor UTURN. Duijvestijn is onder de indruk van de progressie en de manier waarop het platform zich profileert als oplossing voor iedere opdrachtgever en vervoerder ter wereld, waar bestaande relaties worden geoptimaliseerd en nieuwe toegevoegd.

Dit verhaal is aan u verteld door UTURN.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

UTURN: ‘Tijdens corona kwamen er opeens tientallen verladers bij’ | NT

UTURN: ‘Tijdens corona kwamen er opeens tientallen verladers bij’

Brand Stories

Uturn bestaat inmiddels drie jaar, maar het platform voor containertransport blijft zich in rap tempo ontwikkelen. De afgelopen maanden heeft een record aantal verladers zich aangemeld en een eerste order geplaatst. CCO Niels Duijvestijn geeft aan dat in de huidige periode bedrijven meer de noodzaak zien hun processen te digitaliseren.

NIelsDuijvestijn, UTURN
In deze editie van Brand Stories vertelt UTURN zijn verhaal over het efficiënter maken van containertransport. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘We zitten nu op meer dan 250 verladers, waaronder 7 van de 10 grootste rederijen ter wereld. Met de poule van nu 1300 gekwalificeerde vervoerders worden hun opdrachten feilloos uitgevoerd. We zijn continu bezig met het behouden van de balans van vraag en aanbod. Want nieuwe verladers zorgen ook weer voor een vraag naar transportcapaciteit voor nieuwe lanes. Zo groeien we, naast in de reeds gevestigde landen Nederland en België, nu ook heel hard in Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk’, vertelt Duijvestijn.

Containertransport

UTURN is ontwikkeld door en voor de logistiek om containertransport wereldwijd te optimaliseren. ‘Door middel van geavanceerde techniek en het automatiseren van tijdrovende processen kunnen we op iedere opdracht meerwaarde leveren. De afgelopen twee jaar hebben klanten ons veelal ingezet bij last-minutes en spot ritten die niet direct door hun huisvervoerder konden worden opgepakt. Nu zie dat die zelfde klanten, door vertrouwd te zijn met het platform en door aanwijsbaar de voordelen te hebben ervaren, de volumes opschroeven. Hieronder vallen ook opdrachten gekoppeld aan (eigen) huisvervoerders. Dit doen ze door eenvoudig een groep met preferente vervoerders aan te maken’, zegt Duijvestijn. ‘Op deze manier bepaal je als verlader altijd zelf wie welke opdracht uitvoert.’

UTURN is hiermee echt een Transport Management Systeem waarmee ze een totaaloplossing bieden voor ieder containertransport. Wat deze totaaloplossing inhoudt legt Duijvestijn graag uit: ‘Door middel van data en techniek worden ook werkprocessen vereenvoudigd. Op deze manier besparen we naast geld ook tijd. Zo automatiseren wij onder andere het betalingsproces waarbij wij ervoor kiezen de vervoerders altijd binnen 30 dagen uit te betalen en je als verlader hierover enkel één factuur ontvangt met alle opdrachten. Ook zorgen wij er met ons nieuwste track-and-trace systeem voor dat het voor iedere container inzichtelijk is waar deze zich bevindt en kan je met onze API koppeling heel gemakkelijk meerdere orders in één keer online zetten.’

Vergroten markt

Duijvestijn is op dit moment voornamelijk bezig met het vergroten van de markt voor UTURN. Duisburg en Londen staan bovenaan de agenda omdat daar nu de grootste behoefte ligt bij bestaande verladers naar wielen en besparing. ‘Dezelfde trend is zichtbaar in Bremen en Hamburg waar we dus meer capaciteit van vervoerders zoeken.’

Focus dit kwartaal ligt ook op meer buitenlandse bedrijven die een transportoplossing in Nederland zoeken. ‘Zo kwam ik in contact met een Finse verhuurder van containers. Die zochten een vervoerder om hun containers door het jaar heen tussen Rotterdam, Antwerpen en het Ruhrgebied te verplaatsen. Hier zijn wij uitermate geschikt voor met ons netwerk van 1300 vervoerders, directe mogelijkheid tot het koppelen van systemen en we besparen enorm veel tijd en geld in het vinden van de juiste contacten in een land. Het enige wat een verlader hiervoor betaalt is een vaste fee per gematchte opdracht, wat neerkomt op ‘no cure, no pay’. Op dit moment is het matchingspercentage bij recurring business 99% en bij spot orders 93%’, vertelt hij.

De kersverse COO komt uit de ‘platform-sector’ en is nu vier maanden actief voor UTURN. Duijvestijn is onder de indruk van de progressie en de manier waarop het platform zich profileert als oplossing voor iedere opdrachtgever en vervoerder ter wereld, waar bestaande relaties worden geoptimaliseerd en nieuwe toegevoegd.

Dit verhaal is aan u verteld door UTURN.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.