‘Bouw geen binnenvaartschepen breder dan 11,40 meter’

laagwaterproblematiek

Oud-binnenschipper Ger Veuger voert namens de Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) het woord over de laagwaterproblematiek. Op basis van zijn ervaring en historische kennis is hij van mening dat de oplossing voor deze problematiek ligt in aanpassing van de schepen, niet in die van de rivieren.

De ‘Samarkand’ (110 x 11,40 meter) wurmt zich door Doornik. In de ogen van Ger Veuger is dit voor de Rijnvaart de optimale maat voor binnenvaartschepen. Foto: SPW Voies Hydraulique

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

‘Bouw geen binnenvaartschepen breder dan 11,40 meter’ | NT

‘Bouw geen binnenvaartschepen breder dan 11,40 meter’

laagwaterproblematiek

Oud-binnenschipper Ger Veuger voert namens de Algemeene Schippers Vereeniging (ASV) het woord over de laagwaterproblematiek. Op basis van zijn ervaring en historische kennis is hij van mening dat de oplossing voor deze problematiek ligt in aanpassing van de schepen, niet in die van de rivieren.

De ‘Samarkand’ (110 x 11,40 meter) wurmt zich door Doornik. In de ogen van Ger Veuger is dit voor de Rijnvaart de optimale maat voor binnenvaartschepen. Foto: SPW Voies Hydraulique

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen