Verladers blijven gekant tegen verplichte weging zeecontainers

Veiligheid

"Een verkeerde remedie voor een onduidelijke ziekte." Zo noemt de ESC het voorstel om het wegen van zeecontainers voor belading aan boord van het schip verplicht te maken. EVO deelt die zienswijze.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Wat we missen in het debat en wat volgens mij EVO en ESC onderschatten, is de problematiek waarmee rederijen kampen met betrekking tot de laadplannen van schepen. Rapporten van rederijen leert ons dat er serieuze discrepanties bestaan tussen gewicht opgegeven bij boekingen en het werkelijk gewicht geladen in containers. Meer efficientie zal zeker leiden tot het nog efficienter inzetten van capaciteit. Dat resulteert in betere kostenbeheersing en vertaalt zich in interessantere vrachtprijzen.

Geplaatst door: Steve Alaerts op
Verladers blijven gekant tegen verplichte weging zeecontainers | NT

Verladers blijven gekant tegen verplichte weging zeecontainers

Veiligheid

"Een verkeerde remedie voor een onduidelijke ziekte." Zo noemt de ESC het voorstel om het wegen van zeecontainers voor belading aan boord van het schip verplicht te maken. EVO deelt die zienswijze.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Wat we missen in het debat en wat volgens mij EVO en ESC onderschatten, is de problematiek waarmee rederijen kampen met betrekking tot de laadplannen van schepen. Rapporten van rederijen leert ons dat er serieuze discrepanties bestaan tussen gewicht opgegeven bij boekingen en het werkelijk gewicht geladen in containers. Meer efficientie zal zeker leiden tot het nog efficienter inzetten van capaciteit. Dat resulteert in betere kostenbeheersing en vertaalt zich in interessantere vrachtprijzen.

Geplaatst door: Steve Alaerts op