Contship werkt op dit moment op India/Pakistan samen met de Russische rederij Black Sea Shipping (Blasco). Het gaat hierbij om een slotcharterovereenkomst, waarbij Contship vijf schepen van ongeveer 1000 teu inzet en Blasco drie schepen van circa 400 teu. Samen kunnen zij op deze manier een rechtstreekse wekelijkse dienst naar India en Pakistan bieden.
Contship deelt de toegewezen ruimte op de schepen met een aantal andere rederijen, waarmee het al eerder een slotcharterovereenkomst sloot. Het gaat daarbij om Hapag-Lloyd, Lloyd Triestino, NCHP, Cunard Ellerman en Nedlloyd (uitsluitend transhipment-containers). Daar komt nu ook SCI bij.

India

SCI staakte zoals bekend enige maanden geleden de volcontainerdienst naar India. De rederij onderhoudt op deze bestemming nog wel een conventionele dienst voor breakbulk. Daarop kunnen ook containers worden meegenomen. De lage frequentie (ongeveer twee afvaarten per maand) en de wat langzamere schepen maken de dienst volgens een woordvoerder van Muller & Co., de Nederlands agent van SCI, echter wat minder aantrekkelijk voor verladers van containers. “De overeenkomst met Contship is daarom een aantrekkelijke oplossing” , aldus de woordvoerder.
De eerste afvaart uit Rotterdam waarop lading van SCI zal worden meegenomen, wordt geboden door de ‘Birgit Naber’ op 16 augustus.