Met de Brenner Basis Tunnel is Oostenrijk er nog niet om Tirol te ontlasten

Brenner-route

De eerste vrachttreinen moeten over tien jaar rijden door het 55 kilometer lange Oostenrijkse prestige-project de Brenner Basis Tunnel (BBT). Het Alpenland kan de Brenner-route voor het vrachtverkeer door Tirol dan sterk ontlasten. Die route staat nu ondanks de categorale rijverboden en de zogenoemde ‘Blockabfertigung’ aan de grens met Beieren overvol met transito-verkeer tussen Duitsland en Italië. Experts waarschuwen dat de tunnel het vastgelopen truckverkeer in Tirol niet in zijn eentje kan oplossen. De railinfrastructuur moet op de schop en er moeten nieuwe overslagterminals worden gebouwd om de laad- en loscapaciteit te vergroten, zeggen ze.

Brenner basistunnel

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Met de Brenner Basis Tunnel is Oostenrijk er nog niet om Tirol te ontlasten | NT

Met de Brenner Basis Tunnel is Oostenrijk er nog niet om Tirol te ontlasten

Brenner-route

De eerste vrachttreinen moeten over tien jaar rijden door het 55 kilometer lange Oostenrijkse prestige-project de Brenner Basis Tunnel (BBT). Het Alpenland kan de Brenner-route voor het vrachtverkeer door Tirol dan sterk ontlasten. Die route staat nu ondanks de categorale rijverboden en de zogenoemde ‘Blockabfertigung’ aan de grens met Beieren overvol met transito-verkeer tussen Duitsland en Italië. Experts waarschuwen dat de tunnel het vastgelopen truckverkeer in Tirol niet in zijn eentje kan oplossen. De railinfrastructuur moet op de schop en er moeten nieuwe overslagterminals worden gebouwd om de laad- en loscapaciteit te vergroten, zeggen ze.

Brenner basistunnel

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen