Lading wijkt uit naar Antwerpen

Deepsea-rederijen laten steeds meer lading in Antwerpen in plaats van Rotterdam lossen en laden als gevolg van de congestieproblemen in de Nederlandse haven.

Dit meldt onder meer de DP World Antwerpen, met twee terminals een van de grootste containerstuwadoors in Antwerpen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Mogge Johannes.

Ik ben geen planner. En ik werk ook niet voor APMT MV2.
En op dit moment hebben we in Rotterdam zeker capaciteit. Maar zolang er om ons heen wordt geinvesteerd (Belgie en Duitsland) hebben we een keuze: concurreren of accepteren dat we achter blijven.

Geplaatst door: Gerrit op

jongens toch ,iedereen zit in met zijn job of het nou in rotterdam of antwerpen is .
feit is dat die mensen die het beleid doen van heel deze zak geen bal af weten of zelfs geen gevoel hebben met de haven want voor hun telt juist een zaak .zo veel mogelijk trafiek hebben . als jullie daar in rotterdam denken dat het hier in antwerpen beter is wel dan vergis je je ,want hier zitten in het bestuur ook een bende ezels zowel het havenbestuur als mensen van een bedrijf

Geplaatst door: michel op

Philippe, maak je geen zorgen de lijndiensten blijven komen naar Rotterdam en Antwerpen. Die concurrentie is er altijd geweest. De rederijen proberen dit uit te spelen door terminals voor het blok te zetten. Alleen de havenwerkers dreigen door dit spel de dupe te worden. Gerrit in Rotterdam hebben we ruimte genoeg, te veel zelfs volgens ECT. Alleen ECT heeft de logistiek en planning niet in orde. Dit weet jij het beste als planner van APMTR MV II toch?

Geplaatst door: Johannes J op

pfff die twee nieuwe terminals waren echt niet nodig. er was een mooie klantvriendelijke terminal in Amsterdam, maar ja moedwillig stuk gemaakt omdat men een gevaar zag in een stuk snelheid ,service en klantvriendelijkheid. Nu…. gaat alles naar Belgie. Niet zo goed voor de Nederlandse economie, wel goed voor de Belgen die waarschijnlijk zich net zo opstellen als de Amsterdammers. Het is en blijft eeuwig zonde..

Geplaatst door: bas op

Het is niet te voorspellen of MSC dat gaat doen. Verder was het Deurganckdok bedoeld om nieuwe lading aan te trekken en daarin is het maar ten dele geslaagd; ook de verhuizing van MSC levert niet meteen nieuwe lading op.
ECT moet gewoon alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat meer lading weglekt. Indien die lading terugkomt naar Rotterdam, zijn er op korte termijn immers twee alternatieven voor ECT. Dat geldt ook voor andere ‘Belgische’ lading..

Geplaatst door: Jeroen op

Daar ben ik nog niet zo zeker van want eens Msc is verhuisd van achter de sluizen naar het Deurgangdock zal Rotterdam nog trafiek verliezen want Msc is van plan het geen dat nu gelost wordt en geladen in Rotterdam door plaats gebrek op de huidige terminal terug naar Antwerpen te laten komen

Geplaatst door: Philippe de Keyser op

Ik denk dat het Havenbedrijf nu staat te juichen. Waar blijf je nou, ECT, met je 1.3 miljard schade-claim, als je aangeeft congestie-problemen te hebben? Die 2 nieuwe terminals gaan we straks keihard nodig hebben om weer markt-aandeel terug te halen uit Antwerpen!

Geplaatst door: Gerrit op
Lading wijkt uit naar Antwerpen | NT

Lading wijkt uit naar Antwerpen

Deepsea-rederijen laten steeds meer lading in Antwerpen in plaats van Rotterdam lossen en laden als gevolg van de congestieproblemen in de Nederlandse haven.

Dit meldt onder meer de DP World Antwerpen, met twee terminals een van de grootste containerstuwadoors in Antwerpen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Mogge Johannes.

Ik ben geen planner. En ik werk ook niet voor APMT MV2.
En op dit moment hebben we in Rotterdam zeker capaciteit. Maar zolang er om ons heen wordt geinvesteerd (Belgie en Duitsland) hebben we een keuze: concurreren of accepteren dat we achter blijven.

Geplaatst door: Gerrit op

jongens toch ,iedereen zit in met zijn job of het nou in rotterdam of antwerpen is .
feit is dat die mensen die het beleid doen van heel deze zak geen bal af weten of zelfs geen gevoel hebben met de haven want voor hun telt juist een zaak .zo veel mogelijk trafiek hebben . als jullie daar in rotterdam denken dat het hier in antwerpen beter is wel dan vergis je je ,want hier zitten in het bestuur ook een bende ezels zowel het havenbestuur als mensen van een bedrijf

Geplaatst door: michel op

Philippe, maak je geen zorgen de lijndiensten blijven komen naar Rotterdam en Antwerpen. Die concurrentie is er altijd geweest. De rederijen proberen dit uit te spelen door terminals voor het blok te zetten. Alleen de havenwerkers dreigen door dit spel de dupe te worden. Gerrit in Rotterdam hebben we ruimte genoeg, te veel zelfs volgens ECT. Alleen ECT heeft de logistiek en planning niet in orde. Dit weet jij het beste als planner van APMTR MV II toch?

Geplaatst door: Johannes J op

pfff die twee nieuwe terminals waren echt niet nodig. er was een mooie klantvriendelijke terminal in Amsterdam, maar ja moedwillig stuk gemaakt omdat men een gevaar zag in een stuk snelheid ,service en klantvriendelijkheid. Nu…. gaat alles naar Belgie. Niet zo goed voor de Nederlandse economie, wel goed voor de Belgen die waarschijnlijk zich net zo opstellen als de Amsterdammers. Het is en blijft eeuwig zonde..

Geplaatst door: bas op

Het is niet te voorspellen of MSC dat gaat doen. Verder was het Deurganckdok bedoeld om nieuwe lading aan te trekken en daarin is het maar ten dele geslaagd; ook de verhuizing van MSC levert niet meteen nieuwe lading op.
ECT moet gewoon alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat meer lading weglekt. Indien die lading terugkomt naar Rotterdam, zijn er op korte termijn immers twee alternatieven voor ECT. Dat geldt ook voor andere ‘Belgische’ lading..

Geplaatst door: Jeroen op

Daar ben ik nog niet zo zeker van want eens Msc is verhuisd van achter de sluizen naar het Deurgangdock zal Rotterdam nog trafiek verliezen want Msc is van plan het geen dat nu gelost wordt en geladen in Rotterdam door plaats gebrek op de huidige terminal terug naar Antwerpen te laten komen

Geplaatst door: Philippe de Keyser op

Ik denk dat het Havenbedrijf nu staat te juichen. Waar blijf je nou, ECT, met je 1.3 miljard schade-claim, als je aangeeft congestie-problemen te hebben? Die 2 nieuwe terminals gaan we straks keihard nodig hebben om weer markt-aandeel terug te halen uit Antwerpen!

Geplaatst door: Gerrit op