Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
De ondersteuning van infrastructuur door de Vlaamse overheid van de havens van Antwerpen en Gent gebeurt in lijn met Europese regelgeving.
Dat stellen de beheerders van de twee grootste Vlaamse zeehavens.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Wat willen ze daar nu nog meer in rotterdam. Als ik mij niet vergis zijn er op de grootste route, noord Europa-azie, momenteel 22 lijndiensten waarvan er 21 rotterdam aanlopen en maar 8 antwerpen en zeebrugge stuk of 5. Een monopoly-positie willen creeren is ook niet de europese visie hoor mevrouw schultz.
En Nederland is gek ,om de wester schelde op diepte houden,en zo de positie van Rotterdam nog verder te ondermijnen.
Enkele weken geleden pleitte OECD expert Van Krimpen in het Financieele dagblad, voor een aangepaste vennootschapsvorm voor Havenbedrijf Rotterdam, juist omdat hun standaard NV structuur de publieke belangen onvoldoende borgt.40% van de oppervlakte van stad Rotterdam, wordt beheerd door de structuur NV Havenbedrijf Rotterdam, die hiervoor geen extra ‘publieke’ verantwoording hoeft af te leggen – uniek in Europa, aldus dhr Van Krimpen.