Beneluxhavens verliezen lading van MSC aan Le Havre

MSC stuurt later deze maand drie feederdiensten naar Le Havre. Dat gaat gedeeltelijk ten koste van zowel Antwerpen als Rotterdam.

In de nieuwe havenzone Port 2000 opende MSC vorig jaar samen met de locale goederenbehandelaar Terminaux de Normandie een nieuwe terminal (TNMSC) die intussen wekelijks al tien schepen van de Zwitserse rederij ontvangt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

MSC zegt anderzijds wel dat ze nooit een grote hub in Le Havre zouden gevestigd hebben indien er geen havenhervorming was geweest…

Geplaatst door: Stefan Verberckmoes op

Mooi voor de harde havenwerkers in Le Havre. Deze jongens zijn altijd bereid om actie te voeren als dit nodig is. En dat hebben ze in de laatste jaren vaak gedaan.
Zo zie je maar dat ook als je actievoert dit niet hoeft te betekenen dat dit slecht is voor de werkgelegenheid.
Dat beeld moeten wij maar vasthouden in Rotterdam en Amsterdam. Want actievoeren is hard nodig om werkzekerheid te krijgen van de havenbazen.

Geplaatst door: Niek Stam op
Beneluxhavens verliezen lading van MSC aan Le Havre | NT

Beneluxhavens verliezen lading van MSC aan Le Havre

MSC stuurt later deze maand drie feederdiensten naar Le Havre. Dat gaat gedeeltelijk ten koste van zowel Antwerpen als Rotterdam.

In de nieuwe havenzone Port 2000 opende MSC vorig jaar samen met de locale goederenbehandelaar Terminaux de Normandie een nieuwe terminal (TNMSC) die intussen wekelijks al tien schepen van de Zwitserse rederij ontvangt.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

MSC zegt anderzijds wel dat ze nooit een grote hub in Le Havre zouden gevestigd hebben indien er geen havenhervorming was geweest…

Geplaatst door: Stefan Verberckmoes op

Mooi voor de harde havenwerkers in Le Havre. Deze jongens zijn altijd bereid om actie te voeren als dit nodig is. En dat hebben ze in de laatste jaren vaak gedaan.
Zo zie je maar dat ook als je actievoert dit niet hoeft te betekenen dat dit slecht is voor de werkgelegenheid.
Dat beeld moeten wij maar vasthouden in Rotterdam en Amsterdam. Want actievoeren is hard nodig om werkzekerheid te krijgen van de havenbazen.

Geplaatst door: Niek Stam op