Schultz kiest voor Blankenburgtunnel

Om de verkeersdruk op de Rotterdamse snelwegen het hoofd te bieden, moet een nieuwe verbinding onder de Nieuwe Waterweg, de Blankenburgtunnel, worden aangelegd.

De voorkeur voor dat tracé heeft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) woensdag bekendgemaakt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

@Peter van der Klift

Ze moeten sowieso die tunnel aanleggen, ook al is dat door een natuurgebied. Al die extra CO2 die er wordt uitgestoten tijdens onnodige file’s of omrij-kilometers kunnen echt niet gecompenseerd worden door dat kleine stukje bos.

Geplaatst door: Mathijs op

@ocin sol, doe niet zo stom joh. MOeten we dan de hele wegenbelasting opheffen? Ik persoonlijk maak denk ik gebruik van 0,5% van de wegen in NL (op dagelijk niveau dan, speciale dagen daar gelaten) maar ik moet dan wel bovenop de wegenbelasting ook nog eens een extra tol gaan betalen?

On topic, Ik hoop dat min. Schultz gelijk heeft als ze zegt dat de natuur bewaard kan worden. Zo niet, dan sta ik toch liever in de file. Dat heb ik er wel voor over.

Geplaatst door: Peter van der Klift op

Ambtenaren die ver weg wonen (en op rekening en in tijd van de algemene pot forenzen) en geldwolven zijn voor de Blankenburg. Laten we hen dan in ieder geval ook 100% betalen. Waarom geen 100% financiering door tolheffing ? De gebruiker betaalt, eerlijker kan toch niet ??????

Geplaatst door: ocin sol op
Schultz kiest voor Blankenburgtunnel | NT

Schultz kiest voor Blankenburgtunnel

Om de verkeersdruk op de Rotterdamse snelwegen het hoofd te bieden, moet een nieuwe verbinding onder de Nieuwe Waterweg, de Blankenburgtunnel, worden aangelegd.

De voorkeur voor dat tracé heeft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) woensdag bekendgemaakt.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

@Peter van der Klift

Ze moeten sowieso die tunnel aanleggen, ook al is dat door een natuurgebied. Al die extra CO2 die er wordt uitgestoten tijdens onnodige file’s of omrij-kilometers kunnen echt niet gecompenseerd worden door dat kleine stukje bos.

Geplaatst door: Mathijs op

@ocin sol, doe niet zo stom joh. MOeten we dan de hele wegenbelasting opheffen? Ik persoonlijk maak denk ik gebruik van 0,5% van de wegen in NL (op dagelijk niveau dan, speciale dagen daar gelaten) maar ik moet dan wel bovenop de wegenbelasting ook nog eens een extra tol gaan betalen?

On topic, Ik hoop dat min. Schultz gelijk heeft als ze zegt dat de natuur bewaard kan worden. Zo niet, dan sta ik toch liever in de file. Dat heb ik er wel voor over.

Geplaatst door: Peter van der Klift op

Ambtenaren die ver weg wonen (en op rekening en in tijd van de algemene pot forenzen) en geldwolven zijn voor de Blankenburg. Laten we hen dan in ieder geval ook 100% betalen. Waarom geen 100% financiering door tolheffing ? De gebruiker betaalt, eerlijker kan toch niet ??????

Geplaatst door: ocin sol op