Olietankervaart lijdt ernstig onder overcapaciteit en piraterij

De olietankervaart lijdt grote financiële schade door problemen als overcapaciteit en piraterij.

Een onderzoek van het Amerikaanse persbureau Bloomberg wijst uit dat eigenaren voor het verhuren van een olietanker momenteel nog geen 14.000 dollar per dag kunnen vragen. Een van de grootste bedrijven, Frontline, stelt per schip een kleine 30.000 dollar per dag nodig te hebben om break-even te kunnen draaien.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

heb bericht ontvangen dat er nu meer vraag is naar olietankers nadat er veel olie tankers aan de ketting liggen en er grote kansen liggen voor winst als belegger te maken

Geplaatst door: f hertogs op
Olietankervaart lijdt ernstig onder overcapaciteit en piraterij | NT

Olietankervaart lijdt ernstig onder overcapaciteit en piraterij

De olietankervaart lijdt grote financiële schade door problemen als overcapaciteit en piraterij.

Een onderzoek van het Amerikaanse persbureau Bloomberg wijst uit dat eigenaren voor het verhuren van een olietanker momenteel nog geen 14.000 dollar per dag kunnen vragen. Een van de grootste bedrijven, Frontline, stelt per schip een kleine 30.000 dollar per dag nodig te hebben om break-even te kunnen draaien.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

heb bericht ontvangen dat er nu meer vraag is naar olietankers nadat er veel olie tankers aan de ketting liggen en er grote kansen liggen voor winst als belegger te maken

Geplaatst door: f hertogs op