Antwerpse Noordzeeterminal wordt aangepast voor ulcs

Het Antwerpse havenbestuur gaat de diepgang aan de Noordzeeterminal ten noorden van de Zandvliet- en Berendrechtsluizen vergroten, zodat daar ook ultra large container ships (ulcs) kunnen afmeren.

De Scheldehaven ontving onlangs de 13.798 teu grote ‘MSC Emanuela’ als eerste schip met een diepgang van vijftien meter. Aan de Noordzeeterminal aan de Schelde bedraagt de diepgang nu dertien meter bij laag water. Volgend jaar wordt die diepgang op 15,5 meter gebracht. Om erosie te vermijden zal er op de bodem van de 1.125 meter lange kade een asfaltlaag worden aangebracht.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Antwerpse Noordzeeterminal wordt aangepast voor ulcs | NT

Antwerpse Noordzeeterminal wordt aangepast voor ulcs

Het Antwerpse havenbestuur gaat de diepgang aan de Noordzeeterminal ten noorden van de Zandvliet- en Berendrechtsluizen vergroten, zodat daar ook ultra large container ships (ulcs) kunnen afmeren.

De Scheldehaven ontving onlangs de 13.798 teu grote ‘MSC Emanuela’ als eerste schip met een diepgang van vijftien meter. Aan de Noordzeeterminal aan de Schelde bedraagt de diepgang nu dertien meter bij laag water. Volgend jaar wordt die diepgang op 15,5 meter gebracht. Om erosie te vermijden zal er op de bodem van de 1.125 meter lange kade een asfaltlaag worden aangebracht.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu