Poll details

CNV Vakmensen wil rusten in truckcabine beboet hebben

  • Belachelijk. Waar moeten chauffeurs dan rusten? (50.7%)
  • Goed. Nu ontstaan wildcampings met overlast. (14.7%)
  • Werkgevers moeten goede rustplekken regelen. (24.1%)
  • Nederland is gedwongen buurlanden te volgen. (10.4%)

Aantal stemmen: 278

Reacties

dit is inderdaad 'belachelijk" (optie 1) maar anderszijds, door een rigoureuze toepassing van deze "belachelijke" regel overal in EUROPA (!) zullen we er wel in slagen de goedkope concurrentie uit Oost-Europa , met chauffeurs die toch wel in zeer triestige omstandigheden moet leven, dwingen om meer kosten te maken en een opwaartse prijsdruk te realiseren. OK ik weet dat het gros van "oost-europese" vervoerders NL , D en Oostenrijks bedrijven zijn, maar het zal de lat we iets meer gelijkleggen. Dus een optie ontbreekt, "deze regel zou europees moet toegepast worden ". m vr gr robert vermetten

Geplaatst door: ROBERT VERMETTEN op

Zoveel hotels zijn er niet, die uitgerust zijn met parkeerplaatsen voor ca 100 trucks van 18 mtrs lang. een onmogelijkheid dus. Dan nog eens het tijdverlies door de chauffeur. inchecken uitschecken. dat wordt een dure grap die de zogenaaamde consument moet gaan betalen, wat de consument dus ook niet gaat doen.!

Geplaatst door: Martien van Wijngen op

Als het niet in de cabine mag dan moet het dus in een hotel of pension. Hoe staat het dan met ladingzekerheid. Hebben die slaapgelegenheden voldoende en bewaakte parkeergelegenheid of moet de chauffeur zijn trailer ergens achterlaten en met de trekker op zoek naar een slaapplaats? Allemaal in de praktijk onuitvoerbaar. Typisch voorbeeld van een studeerkamerplan wat totaal niet aansluit bij de realiteit.

Geplaatst door: HAN NEUTGENS op

Verkeerde maatregel die (als zo vaak) het omgekeerde veroorzaakt dan wat men wil. Men wil "sociale dumping" bestrijden, maar die paar Nederlandse lange afstand chauffeurs die er nog zijn, wordt het werken verder onmogelijk gemaakt omdat ze nog duurder worden.

Geplaatst door: Ruud van Gerrevink op
Reageren
500 tekens over