Congestie: ECT gaat terug naar de discipline

Negatieve publiciteit. Jan Westerhoud kan er over meepraten. Zijn bedrijf ECT werd er het afgelopen jaar mee overladen. De overgang op de Delta naar een nieuw computersysteem in mei 2006 en de nasleep daarvan zorgde een zomer lang voor vertragingen op Rotterdams grootste containerterminal.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ruijgrok denkt in systemen en een vervoerder denkt aan zijn eigen rol in dat systeem. Vergelijking met een mierenhoop gaat voor een deel op. De mierenhoop is veel belangrijker dan de mier. Onze tragiek is dat mieren daar geen moeite mee hebben maar mensen wel. Een let wel, ruigrok zegt niet dat alles altijd stil moet staan, maar een beetje stilstand goed is.

Geplaatst door: Ed Buijs op

Kijkend naar het verleden schept elke verruiming van de capaciteit van infra uiteindelijk zijn eigen vraag. Zie de Wet tot Behoud van reistijd (geformuleerd bij de TU Delft). Elke nieuwe weg loopt na een aantal jaren “vol”. Veel infraprojecten bewijzen na jaren hun nut. Dat nut is op velerlei wijze te benoemen. Het getuigt van lef om de BetuweRoute aan te leggen. Zolang niet alle modaliteiten gelijk behandeld worden, blijft het vergelijken van appels en peren. Beide zijn nuttig! In ieder geval i

Geplaatst door: U.A. Cazius op

Voor mij wordt hier de gigantische kloof tussen praktijk en theorie (wetenschap mag ook) duidelijk gemaakt. Wanneer deze man niet 32 jaar lang academicus geweest zou zijn maar bijvoorbeeld transporteur of expediteur, had hij er absoluut een andere mening op nagehouden. Het artikel vermeldt: “grote kans dat dhr. Ruigrok een advies heeft uitgebracht over de weg waarover u vanmorgen reed”. Dat zegt mijns inziens genoeg…

Geplaatst door: Hans Schipper op

Inderdaad een idiote uitspraak

Zonder transport staat alles stil !

Geplaatst door: Tino Hoogland op

Cijfermatig zou dat best eens kunnen, maar dan kunnen we beter allemaal thuis blijven, niet gaan werken en in ons onderhoud voorzien door groenten te verbouwen, een koe op stal……

Beste professor we leven in 2008. Wake up.

Wel leuk voor de discussie overigens.

Gaat het nu over wat goedkoper is, of gaat het erover dat binnen het huidige economische bestel de files voor miljarden verlies en onnodige uitstoot van CO2 en fijnstof voor haar rekening neemt.

Snel aan de slag dus.

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Files zijn op korte termijn inderdaad goedkoper, maar in de transportwereld gaan we altijd voor de langere termijn:

Voordelen Asfalt:

– Minder bezetting in een bepaald gebied (file). Minder bezetting betekend ook minder broeikasgassen in een bepaald gebied.

– Meer werkgelegenheid (bouwen van wegen etc.), meer mensen die belasting betalen, meer inkomsten rijksoverheid, meer geld voor terugdringen files.

– Makkelijkere bereikbaarheid/mobiliteit zorgt voor het aantrekken van bedrijvighei

Geplaatst door: Ibrahim Ben Addi op
Congestie: ECT gaat terug naar de discipline | NT

Congestie: ECT gaat terug naar de discipline

Negatieve publiciteit. Jan Westerhoud kan er over meepraten. Zijn bedrijf ECT werd er het afgelopen jaar mee overladen. De overgang op de Delta naar een nieuw computersysteem in mei 2006 en de nasleep daarvan zorgde een zomer lang voor vertragingen op Rotterdams grootste containerterminal.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Ruijgrok denkt in systemen en een vervoerder denkt aan zijn eigen rol in dat systeem. Vergelijking met een mierenhoop gaat voor een deel op. De mierenhoop is veel belangrijker dan de mier. Onze tragiek is dat mieren daar geen moeite mee hebben maar mensen wel. Een let wel, ruigrok zegt niet dat alles altijd stil moet staan, maar een beetje stilstand goed is.

Geplaatst door: Ed Buijs op

Kijkend naar het verleden schept elke verruiming van de capaciteit van infra uiteindelijk zijn eigen vraag. Zie de Wet tot Behoud van reistijd (geformuleerd bij de TU Delft). Elke nieuwe weg loopt na een aantal jaren “vol”. Veel infraprojecten bewijzen na jaren hun nut. Dat nut is op velerlei wijze te benoemen. Het getuigt van lef om de BetuweRoute aan te leggen. Zolang niet alle modaliteiten gelijk behandeld worden, blijft het vergelijken van appels en peren. Beide zijn nuttig! In ieder geval i

Geplaatst door: U.A. Cazius op

Voor mij wordt hier de gigantische kloof tussen praktijk en theorie (wetenschap mag ook) duidelijk gemaakt. Wanneer deze man niet 32 jaar lang academicus geweest zou zijn maar bijvoorbeeld transporteur of expediteur, had hij er absoluut een andere mening op nagehouden. Het artikel vermeldt: “grote kans dat dhr. Ruigrok een advies heeft uitgebracht over de weg waarover u vanmorgen reed”. Dat zegt mijns inziens genoeg…

Geplaatst door: Hans Schipper op

Inderdaad een idiote uitspraak

Zonder transport staat alles stil !

Geplaatst door: Tino Hoogland op

Cijfermatig zou dat best eens kunnen, maar dan kunnen we beter allemaal thuis blijven, niet gaan werken en in ons onderhoud voorzien door groenten te verbouwen, een koe op stal……

Beste professor we leven in 2008. Wake up.

Wel leuk voor de discussie overigens.

Gaat het nu over wat goedkoper is, of gaat het erover dat binnen het huidige economische bestel de files voor miljarden verlies en onnodige uitstoot van CO2 en fijnstof voor haar rekening neemt.

Snel aan de slag dus.

Geplaatst door: Rob Brekelmans- Transforium Company Support op

Files zijn op korte termijn inderdaad goedkoper, maar in de transportwereld gaan we altijd voor de langere termijn:

Voordelen Asfalt:

– Minder bezetting in een bepaald gebied (file). Minder bezetting betekend ook minder broeikasgassen in een bepaald gebied.

– Meer werkgelegenheid (bouwen van wegen etc.), meer mensen die belasting betalen, meer inkomsten rijksoverheid, meer geld voor terugdringen files.

– Makkelijkere bereikbaarheid/mobiliteit zorgt voor het aantrekken van bedrijvighei

Geplaatst door: Ibrahim Ben Addi op