Stena Line vergroot begin volgend jaar de vrachtcapaciteit op de route Europoort - Harwich met 20%.

De huidige ro/ro-schepen ‘Capucine’ en ‘Severine’ worden dan vervangen door de grotere ‘Misada’ en ‘Misana’. Die worden met bemanning gecharterd, wat betekent dat de werkgelegenheid van de bemanning van de huidige schepen bij Stena Line vervalt. Directeur Annika Hult zegt ernaar te streven gedwongen ontslagen te voorkomen, onder meer door werknemers op andere schepen te plaatsen.

De rederij neemt rond dezelfde tijd een tweede ligplaats in Europoort in gebruik. Daarmee moet de locatie zich verder ontwikkelen tot draaischijf tussen het Europese vasteland en het Verenigd Koninkrijk, ook voor spoorlading. Volgens Hult is met name de spoordienst van en naar het Poolse Poznan zeer succesvol.

De twee nieuwe schepen varen onder de Finse vlag en zijn tien jaar oud. Ze beschikken over 2.155 meter rijbaan.

Laatst gewijzigd: 21 juli 2017 12:09