Aan het sociale front bij DHL in Nederland blijft het rommelen. Nu wordt weer actie gevoerd bij DHL Express en DHL Aviation.

Afgelopen week werd de klantenservice enige tijd ontregeld door werknemers die strijden voor een algemene en structurele loonsverhoging van in totaal 7,2% in een cao voor twee jaar.

De acties, waardoor de klantenservice enige tijd onbereikbaar was, worden gesteund door FNV Transport en Logistiek. De bond wil verder dat afspraken over onregelmatigheidstoeslagen, overwerk en maaltijdvergoeding worden behouden.

Ook wordt geëist dat variabele beloningen in vast loon worden omgezet en dat per vestiging minimaal 80% van het personeel een vaste betrekking hebben. De cao van DHL Express Nederland geldt voor 1200 mensen.

Eerder werd actie gevoerd bij DHL Parcel. Dat leverde een stapsgewijze loonsverhoging van in totaal 6% op in twee jaar en een werkgelegenheidsgarantie voor drie jaar. Deze cao is nu afgesloten door DHL Parcel, de FNV en CNV Vakmensen.

Laatst gewijzigd: 02 juni 2017 11:08