Post-Kogeko Logistics betrekt in de haven van Rotterdam een eigen vestiging voor de aansturing van het containevervoer van en naar de terminals.

De nieuwe standplaats, op de Maasvlakte, krijgt niet alleen de regie over het containervervoer over de weg, maar zal een deel van dit vervoer ook over het spoor en met de binnenvaart laten verrichten.

Met de nieuwe vestiging, midden in het Rotterdamse havengebied, speelt Post-Kogeko in op de aanstaande opening van de Tweede Maasvlakte. Daardoor komen er enkele grote terminals bij.

Bovendien worden de bestaande en nieuwe terminals door steeds grotere containerschepen aangelopen. Dat noopt containervervoerders over de weg om hun werk dicht bij de terminals te coördineren.

In de toekomst zullen opdrachtgevers van containervervoerders hun containers steeds meer 'a-modaal' boeken, verwacht Post-Kogeko. Ze laten de vervoerder de keuze met welke modaliteit het landvervoer zal plaatsvinden. Post-Kogeko wil op zijn nieuwe standplaats, die op 1 september wordt geopend, daarover voor zijn klanten de regie voeren.

Het gebruik van binnenvaart en spoor zal door de Tweede Maasvlakte een nieuwe impuls krijgen. De Rotterdamse haven wil dat het vervoer over de weg wordt verminderd. De haven stelt ook strenge eisen aan het materieel. Vervoerders mogen alleen met de 'schoonste' vrachtauto's straks de Tweede Maasvlakte op.

Post-Kogeko heeft daarom, zoals heel wat meer containervervoerders over de weg, fors geïnvesteerd in Euro VI-voertuigen.

Laatst gewijzigd: 29 augustus 2014 11:24