Regeringspartijen: Defensie moet logistiek grotendeels afstoten

De Nederlandse strijdkrachten moeten een groot deel van het wegtransport bij de particuliere sector inhuren. Dat zeggen de regeringspartijen CDA en VVD.

De coalitiegenoten vinden de plannen van het ministerie van Defensie om te investeren in 8.500 nieuwe voertuigen onverantwoord nu de krijgsmacht volgend jaar een miljard euro moet bezuinigen op een begroting van acht miljard euro.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Afstoten van het Militair vervoer? zeker aan de poolse transport bedrijven? Maar wat doe je met je personeel? zeker langs de weg zetten als oud vuil, ja regering jullie zijn goed bezig 10.000 pers. leden op straat.Bedankt voor jullie inzet voor vrede en veiligheid de laatste jaren.

Geplaatst door: Joop Rebergen op

Goed plan!Denk ook dat die bewaakte parkeerplaatsen er ZO zijn, zodra 1 of andere wagen wordt opengesneden en daar Defensie-materiaal uit verdwijnt!

Geplaatst door: Gerrit op

Het personenvervoer wordt al jaren prima aanbesteedt door DVVO, daar is in de regel niets mis mee. Echter, vraag mij wel af waarom men nog steeds zelf touringcars alsmede een tiental Audi A6 in eigendom hebben om het vervoer ZELF uit te voeren. Een professioneel personenvervoersbedrijf kan goedkoper werken omdat het aantal inzeturen van een voertuig vele malen hoger is dan van Defensie, die alleen maar ingezet wordt voor intern vervoer. Datzelfde geldt voor de VIP – voertuigen : eigen chauffeurs

Geplaatst door: Ruud Dusseldorp / Dusseldorp Consultancy BV op

Het eerste goede idee van de regeringspartijen sinds dit Kabinet er zit. Kan het dan toch nog wat worden met deze club?

Geplaatst door: Loobso op

De dienstplicht heb ik destijds met een gerust hart aan oudere broers overgelaten. Zodoende kan ik als militaire leek, maar wel met een behoorlijke ervaring in wegvervoer, soms met verbazing naar militaire voertuigen kijken. Mogelijk dat het hele gespecialiseerde vervoer beter bij de militairen zelf kan blijven, maar het gros van de vervoerde spullen past volgens mij heel goed in conventionele vrachtwagens van bestaande transportondernemingen. De beladingsgraad van het vrachtverkeer over de weg

Geplaatst door: Aart Steenbergen – Keijenborg Logistiek op

De kans dat het uit te besteden vervoer bij een Nederlandse vervoerder wordt ondergebracht acht ik niet zo groot. Men kiest snel voor integrators daar die veelal een groter eigen netwerk hebben. Uitbesteden logistiek in het buitenland kan wel, maar let op: er komen telkens onverwachte zaken die direct opgelost moeten worden. In een uitbesteed traject betekend dit extra kosten die altijd weer afgedekt moeten worden. Laat defensie dit maar gewoon doen, dan worden onze ‘jongens’ goed opgeleid

Geplaatst door: Rob Brekelmans-Transforium Company Support op
Regeringspartijen: Defensie moet logistiek grotendeels afstoten | NT

Regeringspartijen: Defensie moet logistiek grotendeels afstoten

De Nederlandse strijdkrachten moeten een groot deel van het wegtransport bij de particuliere sector inhuren. Dat zeggen de regeringspartijen CDA en VVD.

De coalitiegenoten vinden de plannen van het ministerie van Defensie om te investeren in 8.500 nieuwe voertuigen onverantwoord nu de krijgsmacht volgend jaar een miljard euro moet bezuinigen op een begroting van acht miljard euro.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Afstoten van het Militair vervoer? zeker aan de poolse transport bedrijven? Maar wat doe je met je personeel? zeker langs de weg zetten als oud vuil, ja regering jullie zijn goed bezig 10.000 pers. leden op straat.Bedankt voor jullie inzet voor vrede en veiligheid de laatste jaren.

Geplaatst door: Joop Rebergen op

Goed plan!Denk ook dat die bewaakte parkeerplaatsen er ZO zijn, zodra 1 of andere wagen wordt opengesneden en daar Defensie-materiaal uit verdwijnt!

Geplaatst door: Gerrit op

Het personenvervoer wordt al jaren prima aanbesteedt door DVVO, daar is in de regel niets mis mee. Echter, vraag mij wel af waarom men nog steeds zelf touringcars alsmede een tiental Audi A6 in eigendom hebben om het vervoer ZELF uit te voeren. Een professioneel personenvervoersbedrijf kan goedkoper werken omdat het aantal inzeturen van een voertuig vele malen hoger is dan van Defensie, die alleen maar ingezet wordt voor intern vervoer. Datzelfde geldt voor de VIP – voertuigen : eigen chauffeurs

Geplaatst door: Ruud Dusseldorp / Dusseldorp Consultancy BV op

Het eerste goede idee van de regeringspartijen sinds dit Kabinet er zit. Kan het dan toch nog wat worden met deze club?

Geplaatst door: Loobso op

De dienstplicht heb ik destijds met een gerust hart aan oudere broers overgelaten. Zodoende kan ik als militaire leek, maar wel met een behoorlijke ervaring in wegvervoer, soms met verbazing naar militaire voertuigen kijken. Mogelijk dat het hele gespecialiseerde vervoer beter bij de militairen zelf kan blijven, maar het gros van de vervoerde spullen past volgens mij heel goed in conventionele vrachtwagens van bestaande transportondernemingen. De beladingsgraad van het vrachtverkeer over de weg

Geplaatst door: Aart Steenbergen – Keijenborg Logistiek op

De kans dat het uit te besteden vervoer bij een Nederlandse vervoerder wordt ondergebracht acht ik niet zo groot. Men kiest snel voor integrators daar die veelal een groter eigen netwerk hebben. Uitbesteden logistiek in het buitenland kan wel, maar let op: er komen telkens onverwachte zaken die direct opgelost moeten worden. In een uitbesteed traject betekend dit extra kosten die altijd weer afgedekt moeten worden. Laat defensie dit maar gewoon doen, dan worden onze ‘jongens’ goed opgeleid

Geplaatst door: Rob Brekelmans-Transforium Company Support op