Containersector Rotterdam groeit fors

De containeroverslag in de haven van Rotterdam is in de eerste negen maanden van het jaar met 4% gegroeid tot 95,8 miljoen ton. Dit heeft Havenbedrijf Rotterdam vrijdagochtend bekendgemaakt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Beste Niek, Het havenbedrijf is beheerder van haven, kade en terreinen en verleend facilitaire diensten. Je bent aan het verkeerde adres. RWG, ECT en APMTR die zijn jou tegenspelers. Die zorgen voor een overcapaciteit en surplus aan havenwerkers door de automatisering. Ook zonder nieuwe terminals hadden we een surplus gehad. Stel dat Dutch Dockers er bij komt dan is het probleem nog groter. Kranen omhoog en actie! Wacht niet te lang anders is het een verloren strijd. In en uitruil is een flop.

Geplaatst door: Johannes J op

"President-directeur Allard Castelein stelt dat die cijfers duidelijk maken ‘dat de nieuwe terminals op Maasvlakte 2 hard nodig zijn om verder te groeien"

mooi verhaal zeg havenbedrijf! Als de Maasvlakte 2 open gaat, dan ben ik mijn baantje kwijt omdat de containers daar naartoe gaan. Bedankt hiervoor namens mijn hele gezin!

Geplaatst door: gast op

Mooi zo'n goed nieuwsverhaal. Als het allemaal zo goed gaat met de containersector wordt het voor het Havenbedrijf Rotterdam ook steeds makkelijker om de verantwoordelijkheid te dragen voor de werkgelegenheidsgevolgen die er gaan ontstaan als de terminals op Maasvlakte 2 opengesteld worden. Want hoe dan ook: de havenbeheerder is verantwoordelijk voor deze situatie. Hoe harder de containdermarkt groeit hoe kleiner de rekening wordt voor Havenbedrijf Rotterdam.

Geplaatst door: Niek Stam op
Containersector Rotterdam groeit fors | NT

Containersector Rotterdam groeit fors

De containeroverslag in de haven van Rotterdam is in de eerste negen maanden van het jaar met 4% gegroeid tot 95,8 miljoen ton. Dit heeft Havenbedrijf Rotterdam vrijdagochtend bekendgemaakt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Beste Niek, Het havenbedrijf is beheerder van haven, kade en terreinen en verleend facilitaire diensten. Je bent aan het verkeerde adres. RWG, ECT en APMTR die zijn jou tegenspelers. Die zorgen voor een overcapaciteit en surplus aan havenwerkers door de automatisering. Ook zonder nieuwe terminals hadden we een surplus gehad. Stel dat Dutch Dockers er bij komt dan is het probleem nog groter. Kranen omhoog en actie! Wacht niet te lang anders is het een verloren strijd. In en uitruil is een flop.

Geplaatst door: Johannes J op

"President-directeur Allard Castelein stelt dat die cijfers duidelijk maken ‘dat de nieuwe terminals op Maasvlakte 2 hard nodig zijn om verder te groeien"

mooi verhaal zeg havenbedrijf! Als de Maasvlakte 2 open gaat, dan ben ik mijn baantje kwijt omdat de containers daar naartoe gaan. Bedankt hiervoor namens mijn hele gezin!

Geplaatst door: gast op

Mooi zo'n goed nieuwsverhaal. Als het allemaal zo goed gaat met de containersector wordt het voor het Havenbedrijf Rotterdam ook steeds makkelijker om de verantwoordelijkheid te dragen voor de werkgelegenheidsgevolgen die er gaan ontstaan als de terminals op Maasvlakte 2 opengesteld worden. Want hoe dan ook: de havenbeheerder is verantwoordelijk voor deze situatie. Hoe harder de containdermarkt groeit hoe kleiner de rekening wordt voor Havenbedrijf Rotterdam.

Geplaatst door: Niek Stam op