‘RSC Maasvlakte overbodig’

Spooroperator DistriRail zet tweede kwartaal 2014 een nieuw shuttleconcept in de markt, dat de bouw van een peperduur Rail Service Centre op Maasvlakte 2 voorlopig overbodig maakt.

Dat zegt directeur-grootaandeelhouder Johan Booy tegen NT, in reactie op de aankondiging van vertrekkend haventopman Hans Smits in deze krant dat de bouw van zo’n RSC nodig is om de spoorpositie van Maasvlakte 2 veilig te stellen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hoi Jos,
ons concept is juist een groeiscenario wat een hoop lading uit andere havens zal wegtrekken omdat we het achterland sneller en efficiënter gaan bedienen. Echter we moeten het begrip ‘directe’ trein in onze mindset aanpassen. Als dat via een common rail terminal gebeurd is het ook geen directe trein meer. Wij verleggen de hub alleen naar een locatie met veel meer achterland verbindingen middels consolidatie en optimalisatie.
Mvgr,
Johan

Geplaatst door: Johan Booij op

@Johan Booij
Het probleem is natuurlijk dat de haven van Rotterdam door de torenhoge kosten van railvervoer in Nederland straks helemaal niet meer over het spoor bereikbaar is en de concurrentie met buitenlandse havens dreigt te verliezen. Iedereen in de sector ziet dat probleem wel, alleen is de vraag of je op een krimpscenario moet inzetten zoals DistriRail voorstelt of op een sprong voorwaarts zoals Hans Smits voorstelt.

Geplaatst door: Jos op

rpen en Hamburg / Bremerhaven. Dat kan niet de bedoeling zijn en kunnen wij uiteraard niet toestaan als marktpartij en Rotterdamse firma. Misschien een idee om eens met mij contact op te nemen en het gesprek aan te gaan ipv bovenstaande reactie zonder vermelding van naam of firma, vind ik een beetje vreemd eerlijk gezegd. Je bent welkom. Mvgr, Johan Booij Distri Rail BV.

Geplaatst door: Johan Booij op

…vervolg
Tevens lees ik uit je reactie uit dat je niet dagelijks in het spoor werkzaam bent of daar erg in betrokken bent, gezien je anders zou weten dat de werkzaamheden niet in die percentages doorgevoerd gaan worden en nog niets besloten is. Daarnaast hebben wij alternatieven voorzien, dus gaan wij niets tot weinig van merken.
Vwb de hele lange termijn kan zijn vwb Hans Smits (?) zijn visie, echter zijn wij als spoormarkt dan al de helft van onze klanten kwijt aan barge en havens van Antwe

Geplaatst door: Johan Booij op

Hallo ‘Kritisch !’
Wij als Distri Rail zijn zeker wel neutraal in de spoorwereld. Neutraal wil niet zeggen dat je non-profit bent of…?
Daarbij komt dat de DIT ook neutraal is, dat bewijst hun huidige klanten portfolio en structuur. En wij proberen klanten niet van concurrenten weg te halen, maar door een goede dienstverlening tegen een eerlijk tarief gebaseerd op een goed concept klanten te overtuigen dat wij voor hen een goede partner zijn.
Vervolg…

Geplaatst door: Johan Booij op

Ten eerste is DIT niet neutraal maar behoort tot de Rhenus Contargo groep! Ten tweede is ook Distrirail niet neutraal maar een commerciele partij die op deze manier probeert klanten van concurenten te werven. En..verder moeten we nog zien dat deze korte termijn politiek ook tijdens de werkzaamheden aan het spoor stand blijft houden. Hoe zou Distrirail de treinen laten rijden als de Betuweroute er in 2015/16 vaak tot 30-50% uitligt?!? Denk dat Hans Smits een betere en langere termijn visie heeft!

Geplaatst door: Kritisch ! op
‘RSC Maasvlakte overbodig’ | NT

‘RSC Maasvlakte overbodig’

Spooroperator DistriRail zet tweede kwartaal 2014 een nieuw shuttleconcept in de markt, dat de bouw van een peperduur Rail Service Centre op Maasvlakte 2 voorlopig overbodig maakt.

Dat zegt directeur-grootaandeelhouder Johan Booy tegen NT, in reactie op de aankondiging van vertrekkend haventopman Hans Smits in deze krant dat de bouw van zo’n RSC nodig is om de spoorpositie van Maasvlakte 2 veilig te stellen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hoi Jos,
ons concept is juist een groeiscenario wat een hoop lading uit andere havens zal wegtrekken omdat we het achterland sneller en efficiënter gaan bedienen. Echter we moeten het begrip ‘directe’ trein in onze mindset aanpassen. Als dat via een common rail terminal gebeurd is het ook geen directe trein meer. Wij verleggen de hub alleen naar een locatie met veel meer achterland verbindingen middels consolidatie en optimalisatie.
Mvgr,
Johan

Geplaatst door: Johan Booij op

@Johan Booij
Het probleem is natuurlijk dat de haven van Rotterdam door de torenhoge kosten van railvervoer in Nederland straks helemaal niet meer over het spoor bereikbaar is en de concurrentie met buitenlandse havens dreigt te verliezen. Iedereen in de sector ziet dat probleem wel, alleen is de vraag of je op een krimpscenario moet inzetten zoals DistriRail voorstelt of op een sprong voorwaarts zoals Hans Smits voorstelt.

Geplaatst door: Jos op

rpen en Hamburg / Bremerhaven. Dat kan niet de bedoeling zijn en kunnen wij uiteraard niet toestaan als marktpartij en Rotterdamse firma. Misschien een idee om eens met mij contact op te nemen en het gesprek aan te gaan ipv bovenstaande reactie zonder vermelding van naam of firma, vind ik een beetje vreemd eerlijk gezegd. Je bent welkom. Mvgr, Johan Booij Distri Rail BV.

Geplaatst door: Johan Booij op

…vervolg
Tevens lees ik uit je reactie uit dat je niet dagelijks in het spoor werkzaam bent of daar erg in betrokken bent, gezien je anders zou weten dat de werkzaamheden niet in die percentages doorgevoerd gaan worden en nog niets besloten is. Daarnaast hebben wij alternatieven voorzien, dus gaan wij niets tot weinig van merken.
Vwb de hele lange termijn kan zijn vwb Hans Smits (?) zijn visie, echter zijn wij als spoormarkt dan al de helft van onze klanten kwijt aan barge en havens van Antwe

Geplaatst door: Johan Booij op

Hallo ‘Kritisch !’
Wij als Distri Rail zijn zeker wel neutraal in de spoorwereld. Neutraal wil niet zeggen dat je non-profit bent of…?
Daarbij komt dat de DIT ook neutraal is, dat bewijst hun huidige klanten portfolio en structuur. En wij proberen klanten niet van concurrenten weg te halen, maar door een goede dienstverlening tegen een eerlijk tarief gebaseerd op een goed concept klanten te overtuigen dat wij voor hen een goede partner zijn.
Vervolg…

Geplaatst door: Johan Booij op

Ten eerste is DIT niet neutraal maar behoort tot de Rhenus Contargo groep! Ten tweede is ook Distrirail niet neutraal maar een commerciele partij die op deze manier probeert klanten van concurenten te werven. En..verder moeten we nog zien dat deze korte termijn politiek ook tijdens de werkzaamheden aan het spoor stand blijft houden. Hoe zou Distrirail de treinen laten rijden als de Betuweroute er in 2015/16 vaak tot 30-50% uitligt?!? Denk dat Hans Smits een betere en langere termijn visie heeft!

Geplaatst door: Kritisch ! op