‘RSC2 moet er komen’

Op de Maasvlakte moet ‘snel’ een openbare spoorterminal komen, het Rail Service Center 2, ofwel RSC2.

Dit zegt vertrekkend topman Hans Smits van Havenbedrijf Rotterdam in een afscheidsinterview, dat vrijdag in de papieren editie van Nieuwsblad Transport verschijnt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ze kunnen beter eerst R2D2 afmaken voor ze aan dit project beginnen.

Geplaatst door: Luke op

Wat ik me af vraag of deZe beste man ook weet dat de 2 nieuwe terminals ook grote spoorteminals krijgen

Geplaatst door: Joop op

Wat er niet vermeld staat, is dat zo’n common rail terminal ook ‘virtueel’ kan zijn. Dan wordt er juist niet voor miljoenen aan infrastructuur aangelegd, maar wordt de bestaande infra gedeeld door de diep-zee terminals. Hier is (net als de fysieke common rail terminal) al behoorlijk wat onderzoek naar gedaan en het lijkt ook een haalbaar alternatief.

Geplaatst door: R. Janssen op

Het is een beetje jammer te moeten constateren dat er nu pas wordt nagedacht over iets dat reeds jaren geleden in de planning had moeten staan.
met de komst van MVT2 alsmede de regelgeving mbt de modal split had men hier beter jaren geleden mee kunnen gaan plannen ipv slechts 1,5 van te voren. Dan had er waarschijnlijk al een (ingepaste) oplossing gelegen waar men nu op zoek zal moeten naar een geschikte locatie.
Dit getuigt m.i. niet echt van toekomstvisie, eerder kortzichtigheid.
Heel jammer

Geplaatst door: P. Schouten op
‘RSC2 moet er komen’ | NT

‘RSC2 moet er komen’

Op de Maasvlakte moet ‘snel’ een openbare spoorterminal komen, het Rail Service Center 2, ofwel RSC2.

Dit zegt vertrekkend topman Hans Smits van Havenbedrijf Rotterdam in een afscheidsinterview, dat vrijdag in de papieren editie van Nieuwsblad Transport verschijnt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ze kunnen beter eerst R2D2 afmaken voor ze aan dit project beginnen.

Geplaatst door: Luke op

Wat ik me af vraag of deZe beste man ook weet dat de 2 nieuwe terminals ook grote spoorteminals krijgen

Geplaatst door: Joop op

Wat er niet vermeld staat, is dat zo’n common rail terminal ook ‘virtueel’ kan zijn. Dan wordt er juist niet voor miljoenen aan infrastructuur aangelegd, maar wordt de bestaande infra gedeeld door de diep-zee terminals. Hier is (net als de fysieke common rail terminal) al behoorlijk wat onderzoek naar gedaan en het lijkt ook een haalbaar alternatief.

Geplaatst door: R. Janssen op

Het is een beetje jammer te moeten constateren dat er nu pas wordt nagedacht over iets dat reeds jaren geleden in de planning had moeten staan.
met de komst van MVT2 alsmede de regelgeving mbt de modal split had men hier beter jaren geleden mee kunnen gaan plannen ipv slechts 1,5 van te voren. Dan had er waarschijnlijk al een (ingepaste) oplossing gelegen waar men nu op zoek zal moeten naar een geschikte locatie.
Dit getuigt m.i. niet echt van toekomstvisie, eerder kortzichtigheid.
Heel jammer

Geplaatst door: P. Schouten op