Omrijden naar het Oosten

De Nederlandse regering zal binnenkort een paar stevige knopen moeten doorhakken, wil het spoorvervoer van en naar Oost-Europa zich kunnen blijven ontwikkelen.

Honderden treinen zouden dagelijks over de Betuweroute heen en weer snellen tussen Rotterdam en Duitsland, was het beeld dat beleidsmakers en de sector zelf schetsen bij de opening van de goederenspoorlijn. Nu, ruim zes jaar later, is duidelijk dat die aantallen nooit gehaald zullen worden. Volgens staatssecretaris Mansveld worden het er maximaal 160 per dag, heen en terug samen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Omrijden naar het Oosten | NT

Omrijden naar het Oosten

De Nederlandse regering zal binnenkort een paar stevige knopen moeten doorhakken, wil het spoorvervoer van en naar Oost-Europa zich kunnen blijven ontwikkelen.

Honderden treinen zouden dagelijks over de Betuweroute heen en weer snellen tussen Rotterdam en Duitsland, was het beeld dat beleidsmakers en de sector zelf schetsen bij de opening van de goederenspoorlijn. Nu, ruim zes jaar later, is duidelijk dat die aantallen nooit gehaald zullen worden. Volgens staatssecretaris Mansveld worden het er maximaal 160 per dag, heen en terug samen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu