Rotterdam en DB aan tafel over derde spoor

Deutsche Bahn en het Havenbedrijf Rotterdam willen de uitbreiding van het spoortraject Emmerich – Oberhausen, ofwel de Duitse aansluiting op de Betuweroute, ‘nauw coördineren’.

Deutsche Bahn AG, Deutsche Bahn Netz (infrabeheer), Deutsche Bahn Schenker Rail (vervoer) en de directie van het Havenbedrijf Rotterdam hebben daarover in Rotterdam voor het eerst gezamenlijk overlegd.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Waarom spoor ? De Rhein ligt er. Maak de vaarwegen voor schepen van 110×11.40 bruggen voor container 3 hoog in heel Europa en verbind deze vaarwegen met elkaar. De Franse kanalen zijn ook al meer als 150 jaar oud.
Een vaarweg kost in aanleg misschien meer,maar in onderhoud veel minder
Kijk wat de Maas Juliana kanaal hebben gekost hoe langsgaat dat mee.
Kijk dan eens wat autoweg tussen R.dam en Utrecht de laatste 20 jaar heeft gekost ?
Hoelang gaat een spoorweg mee zonder de rails te vernieuwe

Geplaatst door: Van Lent op

J.Struijk

Dit heb ik al jaren geleden zien aankomen, prachtige Betuweroute tot de grens en dan loop je vast. Echt onbegrijpelijk deze ontwikkeling, had er toch eens meer over nagedacht bij het maken van plannen. Denk toch eens meer na over toekomstvisie, 2 sporen er bij vanaf de grens en je zit het personen vervoer ook niet in de weg. Er moeten veel meer treinen rijden over de Betuweroute, heeft veel geld gekost, maak er dan ook gebruik van.

Geplaatst door: J. Struijk op

Waarom maar 1 spoor extra ?? De gehele Betuweroute is 2 sporig dus de aansluiting gecombineerd met personenvervoer gelijk 4 sporig maken kijk eens vooruit (100 jaar) straks nog 8 jaar stremming voor betere verbinding !

Geplaatst door: René Valk op
Rotterdam en DB aan tafel over derde spoor | NT

Rotterdam en DB aan tafel over derde spoor

Deutsche Bahn en het Havenbedrijf Rotterdam willen de uitbreiding van het spoortraject Emmerich – Oberhausen, ofwel de Duitse aansluiting op de Betuweroute, ‘nauw coördineren’.

Deutsche Bahn AG, Deutsche Bahn Netz (infrabeheer), Deutsche Bahn Schenker Rail (vervoer) en de directie van het Havenbedrijf Rotterdam hebben daarover in Rotterdam voor het eerst gezamenlijk overlegd.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Waarom spoor ? De Rhein ligt er. Maak de vaarwegen voor schepen van 110×11.40 bruggen voor container 3 hoog in heel Europa en verbind deze vaarwegen met elkaar. De Franse kanalen zijn ook al meer als 150 jaar oud.
Een vaarweg kost in aanleg misschien meer,maar in onderhoud veel minder
Kijk wat de Maas Juliana kanaal hebben gekost hoe langsgaat dat mee.
Kijk dan eens wat autoweg tussen R.dam en Utrecht de laatste 20 jaar heeft gekost ?
Hoelang gaat een spoorweg mee zonder de rails te vernieuwe

Geplaatst door: Van Lent op

J.Struijk

Dit heb ik al jaren geleden zien aankomen, prachtige Betuweroute tot de grens en dan loop je vast. Echt onbegrijpelijk deze ontwikkeling, had er toch eens meer over nagedacht bij het maken van plannen. Denk toch eens meer na over toekomstvisie, 2 sporen er bij vanaf de grens en je zit het personen vervoer ook niet in de weg. Er moeten veel meer treinen rijden over de Betuweroute, heeft veel geld gekost, maak er dan ook gebruik van.

Geplaatst door: J. Struijk op

Waarom maar 1 spoor extra ?? De gehele Betuweroute is 2 sporig dus de aansluiting gecombineerd met personenvervoer gelijk 4 sporig maken kijk eens vooruit (100 jaar) straks nog 8 jaar stremming voor betere verbinding !

Geplaatst door: René Valk op