VVD wil Keyrail als ‘makelaar’ op het spoor

Keyrail wijst aan goederenvervoerders de ruimte op het spoor toe die door ProRail is verdeeld. Zo wil de VVD het beheer op het spoor inrichten.

VVD-Tweede Kamerlid Betty de Boer zei dat dinsdagavond tijdens het debat over de begroting van het ministerie van Infrastructuur & Milieu (I&M).

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Helemaal mee eens Mark… kunnen het beter in handen ProRail geven en de kostenverhogende factor Keyrail er tussenuit halen. Misschien dat de overheid dan een keer de tarieven gelijk kan houden. Zodat we niet nog verder achter de feiten blijven aanlopen als spoormarkt tov de binnenvaart die wel door zowel overheid als bankwezen gesteund wordt. Misschien dat Keyrail de capaciteit op de waterwegen dan kan gaan verdelen en ze daar KM-vergoedingen kunnen gaan invoeren.

Geplaatst door: Johan Booij op

En zo blijven we aanmodderen in dit land.
Een makelaar ergens tussen zetten werkt kostenverhogend waarvoor de gebruikers niets extra’s krijgen. Deze makelaar heeft vervolgens niets te vertellen over de aard en wijze van de infra.
Hoe kan deze makelaar een commercieel verdien model opzetten en hun eigen kosten terug verdienen?

Geplaatst door: Mark Jansen op
VVD wil Keyrail als ‘makelaar’ op het spoor | NT

VVD wil Keyrail als ‘makelaar’ op het spoor

Keyrail wijst aan goederenvervoerders de ruimte op het spoor toe die door ProRail is verdeeld. Zo wil de VVD het beheer op het spoor inrichten.

VVD-Tweede Kamerlid Betty de Boer zei dat dinsdagavond tijdens het debat over de begroting van het ministerie van Infrastructuur & Milieu (I&M).

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Helemaal mee eens Mark… kunnen het beter in handen ProRail geven en de kostenverhogende factor Keyrail er tussenuit halen. Misschien dat de overheid dan een keer de tarieven gelijk kan houden. Zodat we niet nog verder achter de feiten blijven aanlopen als spoormarkt tov de binnenvaart die wel door zowel overheid als bankwezen gesteund wordt. Misschien dat Keyrail de capaciteit op de waterwegen dan kan gaan verdelen en ze daar KM-vergoedingen kunnen gaan invoeren.

Geplaatst door: Johan Booij op

En zo blijven we aanmodderen in dit land.
Een makelaar ergens tussen zetten werkt kostenverhogend waarvoor de gebruikers niets extra’s krijgen. Deze makelaar heeft vervolgens niets te vertellen over de aard en wijze van de infra.
Hoe kan deze makelaar een commercieel verdien model opzetten en hun eigen kosten terug verdienen?

Geplaatst door: Mark Jansen op