Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
NMBS Logistics sluit zijn Main Hub in Antwerpen-Noord als de subsidie voor intermodaal spoorvervoer binnen België wordt stopgezet.
Dit meldt La Libre Belgique woensdag op basis van een brief van de spoorvervoerder aan minster van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille, die de Franstalige krant in handen kreeg.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
dit is een klant van ons ,en door de sluiting
zullen er ook 8 werknemers van mij in de kou komen te staan ,nog te zwijgen over de ontslagen die bij Ifb zullen vallen indien deze sluit ,weet dat er dag in dag uit een groep van 30 mensen deze logistieke ketting doet draaien ! oplossing RSZ MOET NAAR BENEDEN . niet de lonen .
De loonkosten bij de NMBS zijn absurd hoog. Zo lang dat probleem niet wordt aangepakt zal NMBS Logistics nooit rendabel worden.
En de geluidsoverlast van goederentreinen, de verspreiding van fijn stof en metaaldeeltjes,… moet ook allemaal meegerekend worden. ’t Is zo’n beetje zoals electrische auto’s: da’s toch proper mijnheer? Jazeker, en dan opladen op kernenergie opgewekte electriciteit en rijden met batterijen met Cadmium en andere metalen waar ze half Afrika voor ontbossen en ondersteboven woelen zonder enige vorm van sociale zekerheid of bescherming van het tewerkgestelde personeel. Misschien is er wel een Duitse
Liberalisering roepen als het is om minder loon te betalen en minder overheidsinmenging te hebben (tewerkstelling, uurroosters, betalen overuren,…). Maar wel langs de kassa willen passeren voor alle projecten? Ze moeten wel consequent blijven hé. En subsidiëring mag trouwens niet meer van de EU. Eens zien of trein en boot dan nog zo interessant zijn. Ecologisch heb ik er zelfs vragen bij, want zo’n boot stoot ook wat uit hoor.