Ladingdiefstal: Vrachtdiefstal naar acht miljard euro per jaar

Jaarlijks wordt in Europa voor een waarde van circa acht miljard euro aan vracht gestolen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

versoepeling is inderdaad noodzaak. probeer na 18.00 uur maar eens ergens een parkeerplaats te vinden en die rijtijdenwet is nog uit de tijd dat je in een tractorstoel achter het stuur zat en auto’s had met 150pk. met het huidige materiaal is het beter rijden en je raakt niet zo snel vermoeid. Pak de kamikaze vertegenwoordigers maar aan en laat een beroepschauffeur een uurtje of twaalf per dag rijden dan kunnen we het verlies van het in defile staan ook compenseren

Geplaatst door: Jack Voorjans op

beste nico,

vermoeidheid van chauffeurs ? In je luxe auto mag je heel de wereld overcrossen zonder enige sancties > vermoeidheid ? Heel die vertegenwoordigers op de weg ? als vrachtwagenchauffeur zit je te zweten als je een kwartiertje te lang rijdt > waar hebben we het over. Het gross is het er wel mee eens dat er een rijtijdenwet is maar hoe deze wordt nageleefd slaat als een tang op een varken. Ook europees gezien . In frankrijk zijn de boetes drie keer zo hoog als bv in duitsland. Oo

Geplaatst door: evirma op

Nederlands probleem, zodra iets wordt vereenvoudigd komen er zoveel wijzigingen in de 2e kamer dat het weer onwerkbaar wordt en er dan weer een nieuw wetsontwerp voor nodig is om al de mitsen en maren te kunnen samenvatten.

Geplaatst door: Clemens Vrauwdeunt op

Versoepeling ok, maar hoe voorkomen we dan dat vermoeide chauffeurs ongevallen veroorzaken ? Is er zo geen verhoogde kans op ongevallen ? Het lijkt me wel dat de wet dan moet worden aangepast om zwaardere straffen (ook voor de planner en werkegever) mogelijk te moeten maken. Zij hebben immers ook een evrantwoording !

Geplaatst door: Nico Zonne op

Ach Theo, je hebt wel gelijk dat een chauffeur veel uren draait en niet ieder planner dreigt met een andere chauffeur die wel een uurtje extra wil rijden. Je refelecteerd nu je eigen frustratie’s en die staan helemaal los van deze discussie. Als je het beroep van chauffeur niet leuk vind moet je een andere job zoeken, heel simpel. Wij kennen mensen die niet anders willen en heel graag extra willen rijden maar niet mogen. En ja die planners zijn niet makkelijk, maar ga voor de gein eens 5 minuten

Geplaatst door: Tatjana op

Voor zover ik begrepen heb gaat het niet om meer uren maken maar om minder rigide omgaan met de grenzen binnen die uren. Als voorheen een chauffeur voor de nacht geparkeerd stond, ging eten, terug ging naar zijn auto en die even moest verzetten was dat onmiddellijk een probleem. Alleen bij ferryverkeer bestond er een regeling voor. Nu is er de mogelijkheid dat verzetten te doen zonder er achteraf voor gestraft te worden dat er geen ononderbroken rustperiode op de tachograaf staat. Zie: http://ec

Geplaatst door: Arnold Smeets op

Prima Plan.

Zonder transport staat alles stil !

Geplaatst door: Tino Hoogland op
Ladingdiefstal: Vrachtdiefstal naar acht miljard euro per jaar | NT

Ladingdiefstal: Vrachtdiefstal naar acht miljard euro per jaar

Jaarlijks wordt in Europa voor een waarde van circa acht miljard euro aan vracht gestolen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

versoepeling is inderdaad noodzaak. probeer na 18.00 uur maar eens ergens een parkeerplaats te vinden en die rijtijdenwet is nog uit de tijd dat je in een tractorstoel achter het stuur zat en auto’s had met 150pk. met het huidige materiaal is het beter rijden en je raakt niet zo snel vermoeid. Pak de kamikaze vertegenwoordigers maar aan en laat een beroepschauffeur een uurtje of twaalf per dag rijden dan kunnen we het verlies van het in defile staan ook compenseren

Geplaatst door: Jack Voorjans op

beste nico,

vermoeidheid van chauffeurs ? In je luxe auto mag je heel de wereld overcrossen zonder enige sancties > vermoeidheid ? Heel die vertegenwoordigers op de weg ? als vrachtwagenchauffeur zit je te zweten als je een kwartiertje te lang rijdt > waar hebben we het over. Het gross is het er wel mee eens dat er een rijtijdenwet is maar hoe deze wordt nageleefd slaat als een tang op een varken. Ook europees gezien . In frankrijk zijn de boetes drie keer zo hoog als bv in duitsland. Oo

Geplaatst door: evirma op

Nederlands probleem, zodra iets wordt vereenvoudigd komen er zoveel wijzigingen in de 2e kamer dat het weer onwerkbaar wordt en er dan weer een nieuw wetsontwerp voor nodig is om al de mitsen en maren te kunnen samenvatten.

Geplaatst door: Clemens Vrauwdeunt op

Versoepeling ok, maar hoe voorkomen we dan dat vermoeide chauffeurs ongevallen veroorzaken ? Is er zo geen verhoogde kans op ongevallen ? Het lijkt me wel dat de wet dan moet worden aangepast om zwaardere straffen (ook voor de planner en werkegever) mogelijk te moeten maken. Zij hebben immers ook een evrantwoording !

Geplaatst door: Nico Zonne op

Ach Theo, je hebt wel gelijk dat een chauffeur veel uren draait en niet ieder planner dreigt met een andere chauffeur die wel een uurtje extra wil rijden. Je refelecteerd nu je eigen frustratie’s en die staan helemaal los van deze discussie. Als je het beroep van chauffeur niet leuk vind moet je een andere job zoeken, heel simpel. Wij kennen mensen die niet anders willen en heel graag extra willen rijden maar niet mogen. En ja die planners zijn niet makkelijk, maar ga voor de gein eens 5 minuten

Geplaatst door: Tatjana op

Voor zover ik begrepen heb gaat het niet om meer uren maken maar om minder rigide omgaan met de grenzen binnen die uren. Als voorheen een chauffeur voor de nacht geparkeerd stond, ging eten, terug ging naar zijn auto en die even moest verzetten was dat onmiddellijk een probleem. Alleen bij ferryverkeer bestond er een regeling voor. Nu is er de mogelijkheid dat verzetten te doen zonder er achteraf voor gestraft te worden dat er geen ononderbroken rustperiode op de tachograaf staat. Zie: http://ec

Geplaatst door: Arnold Smeets op

Prima Plan.

Zonder transport staat alles stil !

Geplaatst door: Tino Hoogland op