Contractconstructie Van der Aart is illegaal

De contractconstructie van transportbedrijf Van der Aart in Drachten is illegaal, dat heeft de rechter donderdag bepaald. De chauffeurs van het bedrijf dragen een deel van de bedrijfsrisico’s.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Logisch vonnis gezien de wettelijke omstandigheden. Wel zuur voor die ‘ halve’ ondernemers. Wanneer gaat men er eens toe over om de vakbekwaamheidseisen voor een chauffeur die alleen maar eigen rijder wil zijn, te verlagen. Dat kan gemakkelijk binnen de Europese richtlijn. Nu krijg je alleen maar werkloze internationale chauffeurs.
En wanneer gooit men eens die verplichte dienstbetrekking uit de wet. Leuk verzinsel van FNV en TLN. Trouwens deze constructie werd al in 1982 gebruikt door Newexco

Geplaatst door: Han Vallenduuk op

Wanneer gaat men nu eigenlijk een keer gaan beseffen dat de loonkosten naar beneden moeten. Haal het geld terug van de staat, die doet er toch niets nuttigs mee. Vroeger kon alles gewoon, vaste uurtjes aan het loon en de overuurtjes netto in het handje zonder bijkomende kosten of belastingen. De vakbonden hebben het hoofd opgemaakt van de chauffeurs dat brutoloon beter was dan nettoloon en dat zwarte overuurtjes foei waren. Jammer genoeg zijn ze er allemaal ingetrapt en krijg je zulke toestand

Geplaatst door: Jos Meys op
Contractconstructie Van der Aart is illegaal | NT

Contractconstructie Van der Aart is illegaal

De contractconstructie van transportbedrijf Van der Aart in Drachten is illegaal, dat heeft de rechter donderdag bepaald. De chauffeurs van het bedrijf dragen een deel van de bedrijfsrisico’s.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Logisch vonnis gezien de wettelijke omstandigheden. Wel zuur voor die ‘ halve’ ondernemers. Wanneer gaat men er eens toe over om de vakbekwaamheidseisen voor een chauffeur die alleen maar eigen rijder wil zijn, te verlagen. Dat kan gemakkelijk binnen de Europese richtlijn. Nu krijg je alleen maar werkloze internationale chauffeurs.
En wanneer gooit men eens die verplichte dienstbetrekking uit de wet. Leuk verzinsel van FNV en TLN. Trouwens deze constructie werd al in 1982 gebruikt door Newexco

Geplaatst door: Han Vallenduuk op

Wanneer gaat men nu eigenlijk een keer gaan beseffen dat de loonkosten naar beneden moeten. Haal het geld terug van de staat, die doet er toch niets nuttigs mee. Vroeger kon alles gewoon, vaste uurtjes aan het loon en de overuurtjes netto in het handje zonder bijkomende kosten of belastingen. De vakbonden hebben het hoofd opgemaakt van de chauffeurs dat brutoloon beter was dan nettoloon en dat zwarte overuurtjes foei waren. Jammer genoeg zijn ze er allemaal ingetrapt en krijg je zulke toestand

Geplaatst door: Jos Meys op