Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Het goederenvervoer lijdt tijdens de aanleg van het derde Duitse aansluitspoor op de Betuweroute (2015-2022) 25 miljoen euro schade per jaar.
Dat is de voorlopige schatting van de door staatssecretaris ingestelde Stuurgroep Derde Spoor.
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Wij hebben anders nog genoeg ambitie, en in onze nieuwe opzet/dienst, tevens rekening gehouden met deze beperking.
Zie ook http://www.distrirail.nl
Omleiding Betuweroute toont weer eens aan dat Prorail en V&W niet strategisch kunnen denken. Alle ellende was te voorkomen als ze eerst de enkelsporige lijn en bottleneck Venlo -Mönchengladbach zouden hebben verdubbeld tegen een geringe investering en daarna pas het derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen zouden zijn gaan bouwen. De ambities op spoorgebied voor Rotterdam en Amsterdam zijn dood voor de komende 5 jaar dankzij domme ambtenaren!!