Minder treinen over Betuweroute

Staatssecretaris Wilma Mansveld laat de eis vallen dat minstens 80% van de goederentreinen tussen Rotterdam en Duitsland over de Betuweroute moeten.

Dit schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

betekent het laten vallen van deze eis dat de gevaarlijke stoffen transporten nu weer over de brabantroute gaan rijden ?
zou toch raar zijn als de overheid vanuit veiligheid deze routering niet stimuleert en deze gevaarlijke stoffen door drukbevolkte brabantse steden laat rijden ?

Geplaatst door: henri van der velden op

De overeid heeft de kosten voor het rijden via de Betuwe-route zo opgedreven dat het nog rendabel is daar een trein te laten rijden. Daarnaast is de Betuweroute de helft van destijds buiten dienst vanwege werkzaamheden.

Geplaatst door: Jos op
Minder treinen over Betuweroute | NT

Minder treinen over Betuweroute

Staatssecretaris Wilma Mansveld laat de eis vallen dat minstens 80% van de goederentreinen tussen Rotterdam en Duitsland over de Betuweroute moeten.

Dit schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

betekent het laten vallen van deze eis dat de gevaarlijke stoffen transporten nu weer over de brabantroute gaan rijden ?
zou toch raar zijn als de overheid vanuit veiligheid deze routering niet stimuleert en deze gevaarlijke stoffen door drukbevolkte brabantse steden laat rijden ?

Geplaatst door: henri van der velden op

De overeid heeft de kosten voor het rijden via de Betuwe-route zo opgedreven dat het nog rendabel is daar een trein te laten rijden. Daarnaast is de Betuweroute de helft van destijds buiten dienst vanwege werkzaamheden.

Geplaatst door: Jos op