Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Staatssecretaris Wilma Mansveld laat de eis vallen dat minstens 80% van de goederentreinen tussen Rotterdam en Duitsland over de Betuweroute moeten.
Dit schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer.
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
betekent het laten vallen van deze eis dat de gevaarlijke stoffen transporten nu weer over de brabantroute gaan rijden ?
zou toch raar zijn als de overheid vanuit veiligheid deze routering niet stimuleert en deze gevaarlijke stoffen door drukbevolkte brabantse steden laat rijden ?
De overeid heeft de kosten voor het rijden via de Betuwe-route zo opgedreven dat het nog rendabel is daar een trein te laten rijden. Daarnaast is de Betuweroute de helft van destijds buiten dienst vanwege werkzaamheden.