Missing link Coevorden geëlektrificeerd

Vanaf aanstaande maandag is het spoorvervoer tussen het Drentse Coevorden aan de Duitse grens en de haven van Rotterdam volledig geëlektrificeerd.

Infraheerder ProRail neemt dan een stukje van vijftig meter geëlektrificeerd spoor op station Coevorden in gebruik, het zogenoemde spoor 555.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Spoor 555 in Coevorden is over de hele lengte (ruim 600 meter) geëlektrificeerd.
Ook is het laatste deel van spoor 555 in de beveiliging opgenomen.

Dit draagt niet alleen bij aan een veilig en snel goederenvervoer tussen Coevorden en de Rotterdamse haven (met zeker plannen voor andere bestemmingen), maar ook op een optimale veiligheid voor het wegverkeer over de overwegen direct bij het station Coevorden.

En zo geldt ‘vlug, veilig en voordelig’ ook zeker voor spoorgoederenvervoer!

Geplaatst door: Peter Danse op

Sterker nog! Het spoor is in zijn geheel geelektrificeerd.

Geplaatst door: ProRailer TV op

Het zal wel om 1.500 ton treinen gaan ipv 1.500 meter treinen, die kunnen hier in nederland namelijk niet rijden ivm spoorlengte.

Geplaatst door: Cor op

1500 meter?? ..:-)

Geplaatst door: Gerwin op
Missing link Coevorden geëlektrificeerd | NT

Missing link Coevorden geëlektrificeerd

Vanaf aanstaande maandag is het spoorvervoer tussen het Drentse Coevorden aan de Duitse grens en de haven van Rotterdam volledig geëlektrificeerd.

Infraheerder ProRail neemt dan een stukje van vijftig meter geëlektrificeerd spoor op station Coevorden in gebruik, het zogenoemde spoor 555.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Spoor 555 in Coevorden is over de hele lengte (ruim 600 meter) geëlektrificeerd.
Ook is het laatste deel van spoor 555 in de beveiliging opgenomen.

Dit draagt niet alleen bij aan een veilig en snel goederenvervoer tussen Coevorden en de Rotterdamse haven (met zeker plannen voor andere bestemmingen), maar ook op een optimale veiligheid voor het wegverkeer over de overwegen direct bij het station Coevorden.

En zo geldt ‘vlug, veilig en voordelig’ ook zeker voor spoorgoederenvervoer!

Geplaatst door: Peter Danse op

Sterker nog! Het spoor is in zijn geheel geelektrificeerd.

Geplaatst door: ProRailer TV op

Het zal wel om 1.500 ton treinen gaan ipv 1.500 meter treinen, die kunnen hier in nederland namelijk niet rijden ivm spoorlengte.

Geplaatst door: Cor op

1500 meter?? ..:-)

Geplaatst door: Gerwin op