Haven van Lagos wordt niet verder uitgebaggerd

Nigerian Ports Authority (NPA) gaat niet in op de vraag van een aantal rederijen om de vaargeul naar de haven van Lagos te verdiepen.

Ook op West-Afrika worden er steeds grotere containerschepen ingezet. Maersk Line nam bijvoorbeeld een reeks zogenaamde Wafmax-schepen van 4.496 teu in dienst, die varen tussen havens in het Verre Oosten en Walvis Bay, Lagos (Apapa) en Abidjan. Deze schepen zijn extra breed, waardoor hun diepgang beperkt blijft.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Haven van Lagos wordt niet verder uitgebaggerd | NT

Haven van Lagos wordt niet verder uitgebaggerd

Nigerian Ports Authority (NPA) gaat niet in op de vraag van een aantal rederijen om de vaargeul naar de haven van Lagos te verdiepen.

Ook op West-Afrika worden er steeds grotere containerschepen ingezet. Maersk Line nam bijvoorbeeld een reeks zogenaamde Wafmax-schepen van 4.496 teu in dienst, die varen tussen havens in het Verre Oosten en Walvis Bay, Lagos (Apapa) en Abidjan. Deze schepen zijn extra breed, waardoor hun diepgang beperkt blijft.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu