‘Kleinere vrachtauto’s om Maut te ontwijken’

Er rijden in Duitsland heel wat kleinere vrachtauto’s met een totaalgewicht van 7,49 ton rond.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Een verschuiving heeft destijds met de MAUT op 12 ton ook plaats gevonden. We zien daardoor in Duitsland heel wat 120 m3 volumecombinaties rond rijden opgebouwd uit een 7,5 of 8 tonner truck en een éénassige middenasaanhanger. Die concepten zullen niet verder uitgebouwd worden door de verlaging van de maut, respectievelijk het park afgebouwd worden. Hoe lager het GVW des te slechter de verhouding tussen eigen gewicht en laadvermogen, ik denk dat de verschuivingl mee zal vallen

Geplaatst door: ivar ten tuijnte op
‘Kleinere vrachtauto’s om Maut te ontwijken’ | NT

‘Kleinere vrachtauto’s om Maut te ontwijken’

Er rijden in Duitsland heel wat kleinere vrachtauto’s met een totaalgewicht van 7,49 ton rond.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Een verschuiving heeft destijds met de MAUT op 12 ton ook plaats gevonden. We zien daardoor in Duitsland heel wat 120 m3 volumecombinaties rond rijden opgebouwd uit een 7,5 of 8 tonner truck en een éénassige middenasaanhanger. Die concepten zullen niet verder uitgebouwd worden door de verlaging van de maut, respectievelijk het park afgebouwd worden. Hoe lager het GVW des te slechter de verhouding tussen eigen gewicht en laadvermogen, ik denk dat de verschuivingl mee zal vallen

Geplaatst door: ivar ten tuijnte op