Grensstop trein hoeft niet meer

KNV Spoorgoederenvervoer is blij met de maatregelen die staatssecretaris Mansveld (I en M) wil nemen om de problemen bij grenspassages door goederentreinen op te lossen.

Mansveld wil nog dit jaar de eisen aan buitenlandse vervoerders op Nederlandse ‘grensbaanvakken’ vereenvoudigen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Dit gaat niet alleen om de loc, maar ook over de machinist. Niet NL sprekende machinisten of zonder NL bevoegdheid, kunnen Venlo niet eens in. Hierdoor moet bij zowat elke privaat vervoerder in Kaldenkirchen een pilot opstappen en voor die 5km meerijdt naar Venlo. Dit moet ook weer als de trein naar DE vertrekt. Natuurlijk belachelijk! Ook locs die jaren Venlo in mochten, mogen dat sinds vorig niet meer. Belachelijk! Hier moet soms een trein 3x binnen 5km van loc wisselen!

Geplaatst door: Treinhobbyïst op

Locomotief wisselen? dat is uit de vorige eeuw…..

Geplaatst door: H van der Arend op

Wat lees ik nu? verenigd europa en dan NIET met 1 en dezelfde lokomotief door kunnen rijden? dan heeft dat hele treinvervoer toch geen zin! Een oplegger wisselt toch ook niet van trekker/chauffeur bij de grens… Bovendien: een trein rijdt op rails. Dus hoe hij rijdt en waar hij is is redelijk te plannen/volgen. (in de VS en canada rijden ze toch ook coast to coast…) En dan die bovenleidingspanning: als de maatschappijen weer terug gaan naar stoom, dan bestaat dat probeelm HERMEDISCH niet meer

Geplaatst door: henk luinseel op

Gaan ze het wiel opnieuw uitvinden? Vroeger was dit dagelijkse kost. Wat een geld verspilling allemaal…

Geplaatst door: Kenner op
Grensstop trein hoeft niet meer | NT

Grensstop trein hoeft niet meer

KNV Spoorgoederenvervoer is blij met de maatregelen die staatssecretaris Mansveld (I en M) wil nemen om de problemen bij grenspassages door goederentreinen op te lossen.

Mansveld wil nog dit jaar de eisen aan buitenlandse vervoerders op Nederlandse ‘grensbaanvakken’ vereenvoudigen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Dit gaat niet alleen om de loc, maar ook over de machinist. Niet NL sprekende machinisten of zonder NL bevoegdheid, kunnen Venlo niet eens in. Hierdoor moet bij zowat elke privaat vervoerder in Kaldenkirchen een pilot opstappen en voor die 5km meerijdt naar Venlo. Dit moet ook weer als de trein naar DE vertrekt. Natuurlijk belachelijk! Ook locs die jaren Venlo in mochten, mogen dat sinds vorig niet meer. Belachelijk! Hier moet soms een trein 3x binnen 5km van loc wisselen!

Geplaatst door: Treinhobbyïst op

Locomotief wisselen? dat is uit de vorige eeuw…..

Geplaatst door: H van der Arend op

Wat lees ik nu? verenigd europa en dan NIET met 1 en dezelfde lokomotief door kunnen rijden? dan heeft dat hele treinvervoer toch geen zin! Een oplegger wisselt toch ook niet van trekker/chauffeur bij de grens… Bovendien: een trein rijdt op rails. Dus hoe hij rijdt en waar hij is is redelijk te plannen/volgen. (in de VS en canada rijden ze toch ook coast to coast…) En dan die bovenleidingspanning: als de maatschappijen weer terug gaan naar stoom, dan bestaat dat probeelm HERMEDISCH niet meer

Geplaatst door: henk luinseel op

Gaan ze het wiel opnieuw uitvinden? Vroeger was dit dagelijkse kost. Wat een geld verspilling allemaal…

Geplaatst door: Kenner op