ECT: ‘Havenbedrijf Rotterdam richt een bloedbad aan’

Containerterminal ECT en het Havenbedrijf Rotterdam staan vandaag voor de rechter. ECT ruziet al sinds 2011 met het Havenbedrijf over de verdeling van containerterminals op Maasvlakte.

De advocaten van containeroverslagbedrijf ECT in Rotterdam schetsten vrijdag een dramatisch beeld voor het bedrijf door de komst van Maasvlakte 2. De onderneming eist een schadevergoeding van 900 miljoen euro, omdat die een groot deel van de overslag verliest aan twee concurrenten op de nieuwe Maasvlakte.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

"Megalomaan handelen"… dat is toch net zo iets als graag de ENIGE container-terminal in Rotterdam willen zijn en geen concurrentie te dulden?

Jammer dat RWG en APMT het daar niet mee eens zijn. Toch?

*sarcasme off*

Geplaatst door: Gerrit op

Haven Rotterdam zit moeilijk omdat de handel zich verplaatst naar bestemmingen Oost- en Midden-Europa die vanuit Rotterdam slecht bediend worden door de zeer gebrekkige spoorverbindingen. Mijn blijft zich daarom focussen op het Ruhrgebied, een krimpende sector.

Geplaatst door: Frans op

hr. luck, de ect heeft een rechtzaak niet jan westerhoud ik proef oud zeer maar blijf objectief a.u.b.
hr. van duijn h.f. ik dacht even andre van duijn zeker.
ik ben werknemer van ect en ben daar ook trots op om dat te mogen zijn. ook in de crisis heeft ect medewerkers met een contract aangenomen en dat zie ik om mij heen niet zoveel meer ook de laatste jaren niet.
wij als ect hebben rotterdam groot gehouden tot die lu… van een burgemeester toestemming gaf aan maersk, dat was de eerste misser.

Geplaatst door: john koks op

Blijft natuurlijk bizar dat een havenbedrijf Rotterdam en gemeente containeroverslagcapaciteit met 50% uibreidt op basis van dromen en met heel veel belastinggeld.

Geplaatst door: Niek Stam op

Het is hetzelfde hier in Antwerpen waar die Chinezen de plak draaien , alles zou terug in eigen handen moeten komen zodanig dat er goed bestuurd word met mensen die de mensen kennen en niet zoals nu zijn een NR

Geplaatst door: M op

Jan Westerhoud heeft ook in Amsterdam er een zooitje van gemaakt(ACT), het ligt zeker niet aan ECT( want dat is een goede club) maar aan die onbetrouwbare Jan Westerhoud. die wordt overal met de nek aangekeken.

Geplaatst door: luck op

Vanaf 1967 was ECT een Nederlands bedrijf met Rotterdamse aandeelhouders. Inmiddels zijn de bepalende aandeelhouders Chinees. Ooit had de ECT een voorrangspositie welke door de diverse directies werd verwaarloosd. Nu huilt ECT krokodillentranen en tracht over de rug van zijn werknemers en hun gezinnen een inhaalslag te bewerkstelligen bij de rechter. Jammer en beschamend. ECT had tientallen jaren eerder zijn relaties moeten verstevigen/uitbreiden door zijn zetel in de ivoren toren te verlaten

Geplaatst door: H.F. van Duijn op
ECT: ‘Havenbedrijf Rotterdam richt een bloedbad aan’ | NT

ECT: ‘Havenbedrijf Rotterdam richt een bloedbad aan’

Containerterminal ECT en het Havenbedrijf Rotterdam staan vandaag voor de rechter. ECT ruziet al sinds 2011 met het Havenbedrijf over de verdeling van containerterminals op Maasvlakte.

De advocaten van containeroverslagbedrijf ECT in Rotterdam schetsten vrijdag een dramatisch beeld voor het bedrijf door de komst van Maasvlakte 2. De onderneming eist een schadevergoeding van 900 miljoen euro, omdat die een groot deel van de overslag verliest aan twee concurrenten op de nieuwe Maasvlakte.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

"Megalomaan handelen"… dat is toch net zo iets als graag de ENIGE container-terminal in Rotterdam willen zijn en geen concurrentie te dulden?

Jammer dat RWG en APMT het daar niet mee eens zijn. Toch?

*sarcasme off*

Geplaatst door: Gerrit op

Haven Rotterdam zit moeilijk omdat de handel zich verplaatst naar bestemmingen Oost- en Midden-Europa die vanuit Rotterdam slecht bediend worden door de zeer gebrekkige spoorverbindingen. Mijn blijft zich daarom focussen op het Ruhrgebied, een krimpende sector.

Geplaatst door: Frans op

hr. luck, de ect heeft een rechtzaak niet jan westerhoud ik proef oud zeer maar blijf objectief a.u.b.
hr. van duijn h.f. ik dacht even andre van duijn zeker.
ik ben werknemer van ect en ben daar ook trots op om dat te mogen zijn. ook in de crisis heeft ect medewerkers met een contract aangenomen en dat zie ik om mij heen niet zoveel meer ook de laatste jaren niet.
wij als ect hebben rotterdam groot gehouden tot die lu… van een burgemeester toestemming gaf aan maersk, dat was de eerste misser.

Geplaatst door: john koks op

Blijft natuurlijk bizar dat een havenbedrijf Rotterdam en gemeente containeroverslagcapaciteit met 50% uibreidt op basis van dromen en met heel veel belastinggeld.

Geplaatst door: Niek Stam op

Het is hetzelfde hier in Antwerpen waar die Chinezen de plak draaien , alles zou terug in eigen handen moeten komen zodanig dat er goed bestuurd word met mensen die de mensen kennen en niet zoals nu zijn een NR

Geplaatst door: M op

Jan Westerhoud heeft ook in Amsterdam er een zooitje van gemaakt(ACT), het ligt zeker niet aan ECT( want dat is een goede club) maar aan die onbetrouwbare Jan Westerhoud. die wordt overal met de nek aangekeken.

Geplaatst door: luck op

Vanaf 1967 was ECT een Nederlands bedrijf met Rotterdamse aandeelhouders. Inmiddels zijn de bepalende aandeelhouders Chinees. Ooit had de ECT een voorrangspositie welke door de diverse directies werd verwaarloosd. Nu huilt ECT krokodillentranen en tracht over de rug van zijn werknemers en hun gezinnen een inhaalslag te bewerkstelligen bij de rechter. Jammer en beschamend. ECT had tientallen jaren eerder zijn relaties moeten verstevigen/uitbreiden door zijn zetel in de ivoren toren te verlaten

Geplaatst door: H.F. van Duijn op