Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Het blokkeren van de P3-alliantie van Maerks Line, MSC en CMA CGM gisteren door China is ingeslagen als een bom.
Niemand had verwacht dat de Chinese autoriteiten een streep zouden zetten door het samenwerkingsverband van de drie Europese rederijen.
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
ik ben blij dat dit niet doorgaat want er zullen een hoop banen behouden blijven door dit besluit.
China behoedt de (logistieke) wereld ervoor dat er in de scheepvaart eenzelfde ongebreidelde consolidatie plaatsvindt zoals we die hebben meegemaakt in de bankensector. Iedere commerciële organisatie moet beschermd worden voor "To big to fail". Keuzevrijheid en concurrentie delven maar al te vaak het onderspit in de consolidatieslag die woedt op allerlei gebieden.