‘Chauffeurs Ikea en Shell maanden in wagen’

Oost-Europese chauffeurs die rijden voor grote opdrachtgevers als Ikea, Shell en Unilever moeten soms maanden achter elkaar in hun voertuigen leven.

Dat blijkt uit een zaterdag verschenen onderzoek van FNV Bondgenoten. De vakbond heeft een formeel verzoek tot handhaving ingediend bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Meneer Willems zit appels met peren te vergelijken.Hij heeft het over moe dat is 30 jaar geleden en die chauffeurs reden niet voor een fooi
En als hij maanden onafgebroken in zijn truck leefde zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest.Ik vind dat hij dit Medium niet moet gebruiken voor zijn onzinverhalen
P

Geplaatst door: piet op

Zou alweter Atema niet eens beter contact op nemen met de Midden-Oosten chauffeurs Nederland. Die mensen reden naar het Midden-Oosten en sliepen ook maanden in hun vrachtwagens, moesten dan ook nog zelf als monteur werken, laden, lossen, zeilen opbouwen en afbreken. Die MOE chauffeurs vandaag hebben verhoogde cabine, microgolf, televisie, standkachel, airconditioning, computer die de Nederlandse Midden-Oosten chauffeur nooit hadden. Filipijnse zeelui zijn meer dan 1 jaar van huis weg, so what?

Geplaatst door: evy willems op

Die O-europese vrachtwagen chauffeurs zijn allemaal vrijgezel, dus die hoeven niet elk weekend thuis te zijn,zij zijn vrijgezel, dus hoeven zij ook niet meer loon te hebben.
De FNV heeft het verkeerd begrepen.
Die jongens zeggen dikwijls : een iedere dorp of
stad,een andere schatje.

Geplaatst door: w debijrijder op
‘Chauffeurs Ikea en Shell maanden in wagen’ | NT

‘Chauffeurs Ikea en Shell maanden in wagen’

Oost-Europese chauffeurs die rijden voor grote opdrachtgevers als Ikea, Shell en Unilever moeten soms maanden achter elkaar in hun voertuigen leven.

Dat blijkt uit een zaterdag verschenen onderzoek van FNV Bondgenoten. De vakbond heeft een formeel verzoek tot handhaving ingediend bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT).

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Meneer Willems zit appels met peren te vergelijken.Hij heeft het over moe dat is 30 jaar geleden en die chauffeurs reden niet voor een fooi
En als hij maanden onafgebroken in zijn truck leefde zal er wel iets anders aan de hand zijn geweest.Ik vind dat hij dit Medium niet moet gebruiken voor zijn onzinverhalen
P

Geplaatst door: piet op

Zou alweter Atema niet eens beter contact op nemen met de Midden-Oosten chauffeurs Nederland. Die mensen reden naar het Midden-Oosten en sliepen ook maanden in hun vrachtwagens, moesten dan ook nog zelf als monteur werken, laden, lossen, zeilen opbouwen en afbreken. Die MOE chauffeurs vandaag hebben verhoogde cabine, microgolf, televisie, standkachel, airconditioning, computer die de Nederlandse Midden-Oosten chauffeur nooit hadden. Filipijnse zeelui zijn meer dan 1 jaar van huis weg, so what?

Geplaatst door: evy willems op

Die O-europese vrachtwagen chauffeurs zijn allemaal vrijgezel, dus die hoeven niet elk weekend thuis te zijn,zij zijn vrijgezel, dus hoeven zij ook niet meer loon te hebben.
De FNV heeft het verkeerd begrepen.
Die jongens zeggen dikwijls : een iedere dorp of
stad,een andere schatje.

Geplaatst door: w debijrijder op