‘Havens moeten kunnen wegen’

Terminals en havens die in staat zijn om containers te wegen voordat die aan boord van schepen geladen worden, hebben straks een concurrentievoordeel.

Dit stelt de verzekeringbemiddelaar TT Club in Lloyd’s List.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Sensoren op (kade-)kranen is op zich een idee. Echter, dan ben je eigenlijk al te laat, omdat de doos dan al is meegenomen in het laad-plan.

Daarnaast ga je zo voorbij aan het veiligheids-risico wat, te zware, dozen met zich meebrengen op de weg, trein of lichter, alsook voor stack-kranen en/of carrier-chauffeurs.

Geplaatst door: Gerrit op

Inland container terminals, welke meestal dichtbij de laadlocatie gelegen zijn, kunnen dit zeer goed verzorgen en vervoer van te zware containers naar de haven voorkomen.

Geplaatst door: Zonneveld op
‘Havens moeten kunnen wegen’ | NT

‘Havens moeten kunnen wegen’

Terminals en havens die in staat zijn om containers te wegen voordat die aan boord van schepen geladen worden, hebben straks een concurrentievoordeel.

Dit stelt de verzekeringbemiddelaar TT Club in Lloyd’s List.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Sensoren op (kade-)kranen is op zich een idee. Echter, dan ben je eigenlijk al te laat, omdat de doos dan al is meegenomen in het laad-plan.

Daarnaast ga je zo voorbij aan het veiligheids-risico wat, te zware, dozen met zich meebrengen op de weg, trein of lichter, alsook voor stack-kranen en/of carrier-chauffeurs.

Geplaatst door: Gerrit op

Inland container terminals, welke meestal dichtbij de laadlocatie gelegen zijn, kunnen dit zeer goed verzorgen en vervoer van te zware containers naar de haven voorkomen.

Geplaatst door: Zonneveld op