Weer wachttijden bij ECT

De binnenvaart wordt sinds enige tijd weer geconfronteerd met forse vertragingen bij de Delta Terminal van ECT op de Maasvlakte.

Operators melden wachttijden die tot vier dagen kunnen oplopen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Ik wil wel weer een paar dagen ITT doen om te helpen

Geplaatst door: leo varekamp op

Het goede nieuws is: de operatie rond de nieuwe kranen duurt uitsluitend tot ein juni!
Het slechte nieuws is: dan beginnen de vakanties en worden er weer complete ploegen uit de dienst gehaald omdat de werknemers hun (welverdiende) vakantie genieten!
Verbetering van de situatie is dan ook per half september 2014 te verwachten!
Hopelijk kan de nieuwe APM dan al wat van dat lastige werk afnemen (MSC & CMA-CGM).
"Alles komt goed!" 🙂

Geplaatst door: Stefan Leijdekkers op

Inderdaad Jan, door deze benarde positie gecreërd door het Havenbedrijf is voor ECT nu onmogelijk een goede performance te leveren. De kans dat alle mensen die nu zouden moeten worden aangenomen in 2015 eruit zouden moeten worden bezuinigt is ruimschoots aanwezig! Belachelijk dat dit in de schoenen van ECT wordt geschoven. Daarbij is het niet zo dat het in andere havens beter is, neem Hamburg!

Geplaatst door: Eva op

Zo is het Bas!!
Ik lees ook dat de heer Bagchus projectgroepen aan het werk heeft gezet. Wellicht als hij groepen mensen aan het werk zet die de containers laden en lossen op de manier zoals op de home gebeurd, zal dit tot veel betere resultaten leiden in het oplossen van de wachttijden. Inderdaad ook "doordraaien" met de schaft (nog steeds niet???)op de home scheelt. Service verlenen is de grootste kracht geweest in de Amsterdamse haven, en dat doe je met mensen en niet met ICT oploss

Geplaatst door: Kees Reerink op

De meeste scheepjes kunnen nog steeds door die sluis hoor !! En kans Johannes, er werd alleen maar tegengewerkt om die 2de maasvlakte erdoor te krijgen. Die ruimte was helemaal niet nodig geweest.

Geplaatst door: Bas op

ECT heeft ook nog eens te weinig ploegen… maar weet U ook waarom? Omdat het Havenbedrijf Rotterdam miljoenen aan extra capaciteit in de markt heeft gezet. Erfenisje van de "intellectueel" Hans Smits! Als ECT nu extra personeel zou aannemen dan moeten die er met de onvermijdelijke reorganisatie van 2015 allemaal weer uit! Wat zou U doen?

Geplaatst door: Jan op
Weer wachttijden bij ECT | NT

Weer wachttijden bij ECT

De binnenvaart wordt sinds enige tijd weer geconfronteerd met forse vertragingen bij de Delta Terminal van ECT op de Maasvlakte.

Operators melden wachttijden die tot vier dagen kunnen oplopen.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Ik wil wel weer een paar dagen ITT doen om te helpen

Geplaatst door: leo varekamp op

Het goede nieuws is: de operatie rond de nieuwe kranen duurt uitsluitend tot ein juni!
Het slechte nieuws is: dan beginnen de vakanties en worden er weer complete ploegen uit de dienst gehaald omdat de werknemers hun (welverdiende) vakantie genieten!
Verbetering van de situatie is dan ook per half september 2014 te verwachten!
Hopelijk kan de nieuwe APM dan al wat van dat lastige werk afnemen (MSC & CMA-CGM).
"Alles komt goed!" 🙂

Geplaatst door: Stefan Leijdekkers op

Inderdaad Jan, door deze benarde positie gecreërd door het Havenbedrijf is voor ECT nu onmogelijk een goede performance te leveren. De kans dat alle mensen die nu zouden moeten worden aangenomen in 2015 eruit zouden moeten worden bezuinigt is ruimschoots aanwezig! Belachelijk dat dit in de schoenen van ECT wordt geschoven. Daarbij is het niet zo dat het in andere havens beter is, neem Hamburg!

Geplaatst door: Eva op

Zo is het Bas!!
Ik lees ook dat de heer Bagchus projectgroepen aan het werk heeft gezet. Wellicht als hij groepen mensen aan het werk zet die de containers laden en lossen op de manier zoals op de home gebeurd, zal dit tot veel betere resultaten leiden in het oplossen van de wachttijden. Inderdaad ook "doordraaien" met de schaft (nog steeds niet???)op de home scheelt. Service verlenen is de grootste kracht geweest in de Amsterdamse haven, en dat doe je met mensen en niet met ICT oploss

Geplaatst door: Kees Reerink op

De meeste scheepjes kunnen nog steeds door die sluis hoor !! En kans Johannes, er werd alleen maar tegengewerkt om die 2de maasvlakte erdoor te krijgen. Die ruimte was helemaal niet nodig geweest.

Geplaatst door: Bas op

ECT heeft ook nog eens te weinig ploegen… maar weet U ook waarom? Omdat het Havenbedrijf Rotterdam miljoenen aan extra capaciteit in de markt heeft gezet. Erfenisje van de "intellectueel" Hans Smits! Als ECT nu extra personeel zou aannemen dan moeten die er met de onvermijdelijke reorganisatie van 2015 allemaal weer uit! Wat zou U doen?

Geplaatst door: Jan op