Transportsector verdeeld over vrije cabotage

De Nederlandse transportwereld is verdeeld over het voorstel van de Europese Commissie om cabotage in het wegvervoer helemaal vrij te geven.

Verladersorganisatie EVO is daarvan een voorstander, omdat vrije concurrentie van alle transportaanbieders tot lagere vrachtprijzen kan leiden.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Kreeg net een berichtje toegestuurd vanuit het Reformatorich Dagblad met de conclusie van de Europese commissie.Dat Nederland en Duitsland aan de top staan in alle categorieën zoals veiligheid, regelgeving, ect
in het wegvervoer.Dat wisten we hier natuurlijk al jaren,maar in Brussel niet natuurlijk.De reactie van meneer Kallas,"het is een momentopname".Die man is schijnbaar helemaal de weg kwijt,of het doet er veel pijn.Zulke onbenullen maar snel naar huis sturen,zonder een zak me

Geplaatst door: G.van Westreenen (gep: chauffeur) op

ga eens op de industrieterreinen en parkeerplaatsen langs ’s heren wegen kijken in het weekend , waartoe cabotage toe leidt.
oost europesche chauffeurs die als nomaden hun wekelijkse rust op een paar vierkante meters " genieten". schande !!!!

Geplaatst door: Wies Graauwmans op

Nog lagere prijzen? En ik dacht dat de bankensector graaiers waren.

Geplaatst door: theo schellens op

Beste EVO , nog lagere vrachtprijzen ???
dit is de reden waarom Nl vervoerders van hun chauffeurs af willen , het is gewoonweg NIET meer op te brengen. De vrachtprijzen moeten minimaal met 25 % omhoog
Probeer maar eens iets te doen aan die lange wachttijden bij verladers . die wel een auto bestellen om 07.00 uur , maar de zending pas om 11 uur gereed hebben !!! en wie mag het wachten betalen ???

Geplaatst door: g van Dongen op

Volledige vrijlating van de cabotage de transportefficiëntie bevorderen en leegrijden voorkomen.Een ander woord voor protectie misschien meneer Kallas? Natuurlijk wel in vooordeel van de Oost Europese landen,Estland voorop.Vuilnisman kan deze zak ook mee?

Geplaatst door: Gerard van Westreenen op

De EVO is voor.
Ze hopen op nog lagere vracht prijzen.
Nog lager?
Eigen pook gezondheid

Geplaatst door: peter op
Transportsector verdeeld over vrije cabotage | NT

Transportsector verdeeld over vrije cabotage

De Nederlandse transportwereld is verdeeld over het voorstel van de Europese Commissie om cabotage in het wegvervoer helemaal vrij te geven.

Verladersorganisatie EVO is daarvan een voorstander, omdat vrije concurrentie van alle transportaanbieders tot lagere vrachtprijzen kan leiden.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Kreeg net een berichtje toegestuurd vanuit het Reformatorich Dagblad met de conclusie van de Europese commissie.Dat Nederland en Duitsland aan de top staan in alle categorieën zoals veiligheid, regelgeving, ect
in het wegvervoer.Dat wisten we hier natuurlijk al jaren,maar in Brussel niet natuurlijk.De reactie van meneer Kallas,"het is een momentopname".Die man is schijnbaar helemaal de weg kwijt,of het doet er veel pijn.Zulke onbenullen maar snel naar huis sturen,zonder een zak me

Geplaatst door: G.van Westreenen (gep: chauffeur) op

ga eens op de industrieterreinen en parkeerplaatsen langs ’s heren wegen kijken in het weekend , waartoe cabotage toe leidt.
oost europesche chauffeurs die als nomaden hun wekelijkse rust op een paar vierkante meters " genieten". schande !!!!

Geplaatst door: Wies Graauwmans op

Nog lagere prijzen? En ik dacht dat de bankensector graaiers waren.

Geplaatst door: theo schellens op

Beste EVO , nog lagere vrachtprijzen ???
dit is de reden waarom Nl vervoerders van hun chauffeurs af willen , het is gewoonweg NIET meer op te brengen. De vrachtprijzen moeten minimaal met 25 % omhoog
Probeer maar eens iets te doen aan die lange wachttijden bij verladers . die wel een auto bestellen om 07.00 uur , maar de zending pas om 11 uur gereed hebben !!! en wie mag het wachten betalen ???

Geplaatst door: g van Dongen op

Volledige vrijlating van de cabotage de transportefficiëntie bevorderen en leegrijden voorkomen.Een ander woord voor protectie misschien meneer Kallas? Natuurlijk wel in vooordeel van de Oost Europese landen,Estland voorop.Vuilnisman kan deze zak ook mee?

Geplaatst door: Gerard van Westreenen op

De EVO is voor.
Ze hopen op nog lagere vracht prijzen.
Nog lager?
Eigen pook gezondheid

Geplaatst door: peter op