Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
De Nederlandse transportwereld is verdeeld over het voorstel van de Europese Commissie om cabotage in het wegvervoer helemaal vrij te geven.
Verladersorganisatie EVO is daarvan een voorstander, omdat vrije concurrentie van alle transportaanbieders tot lagere vrachtprijzen kan leiden.
Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Kreeg net een berichtje toegestuurd vanuit het Reformatorich Dagblad met de conclusie van de Europese commissie.Dat Nederland en Duitsland aan de top staan in alle categorieën zoals veiligheid, regelgeving, ect
in het wegvervoer.Dat wisten we hier natuurlijk al jaren,maar in Brussel niet natuurlijk.De reactie van meneer Kallas,"het is een momentopname".Die man is schijnbaar helemaal de weg kwijt,of het doet er veel pijn.Zulke onbenullen maar snel naar huis sturen,zonder een zak me
ga eens op de industrieterreinen en parkeerplaatsen langs ’s heren wegen kijken in het weekend , waartoe cabotage toe leidt.
oost europesche chauffeurs die als nomaden hun wekelijkse rust op een paar vierkante meters " genieten". schande !!!!
Nog lagere prijzen? En ik dacht dat de bankensector graaiers waren.
Beste EVO , nog lagere vrachtprijzen ???
dit is de reden waarom Nl vervoerders van hun chauffeurs af willen , het is gewoonweg NIET meer op te brengen. De vrachtprijzen moeten minimaal met 25 % omhoog
Probeer maar eens iets te doen aan die lange wachttijden bij verladers . die wel een auto bestellen om 07.00 uur , maar de zending pas om 11 uur gereed hebben !!! en wie mag het wachten betalen ???
Volledige vrijlating van de cabotage de transportefficiëntie bevorderen en leegrijden voorkomen.Een ander woord voor protectie misschien meneer Kallas? Natuurlijk wel in vooordeel van de Oost Europese landen,Estland voorop.Vuilnisman kan deze zak ook mee?
De EVO is voor.
Ze hopen op nog lagere vracht prijzen.
Nog lager?
Eigen pook gezondheid