Binnenvaart in Duitsland vervoerde meer lading

Op Duitse vaarwegen zijn vorig jaar 227 miljoen ton aan goederen vervoerd, 1,7% meer dan een jaar eerder. Dit ondanks hoogwater en de staking van sluiswachters.

Het sterkst, met 4,5%, nam het vervoer toe van goederen die via buitenlandse havens Europa in worden gebracht.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Even een kleine nuance aanbrengen:

Ten aanzien van hoogwater: een paar dagen in geheel 2013, en totaal geen invloed gehad op het overgrote deel van de binnenvaart.

Ten aanzien van sluiswachters: een relatief klein deel van het vervoerde volume heeft hier last gehad. Het overgrote deel heeft niets te maken met sluiswachters. bv Rotterdam naar Germersheim 1000 km zonder sluis
Om in weg transport termen te praten:

“De wegafsluiting in noordoost-Groningen speelde de wegvervoerssector parten.”

Geplaatst door: H van der Arend op
Binnenvaart in Duitsland vervoerde meer lading | NT

Binnenvaart in Duitsland vervoerde meer lading

Op Duitse vaarwegen zijn vorig jaar 227 miljoen ton aan goederen vervoerd, 1,7% meer dan een jaar eerder. Dit ondanks hoogwater en de staking van sluiswachters.

Het sterkst, met 4,5%, nam het vervoer toe van goederen die via buitenlandse havens Europa in worden gebracht.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Even een kleine nuance aanbrengen:

Ten aanzien van hoogwater: een paar dagen in geheel 2013, en totaal geen invloed gehad op het overgrote deel van de binnenvaart.

Ten aanzien van sluiswachters: een relatief klein deel van het vervoerde volume heeft hier last gehad. Het overgrote deel heeft niets te maken met sluiswachters. bv Rotterdam naar Germersheim 1000 km zonder sluis
Om in weg transport termen te praten:

“De wegafsluiting in noordoost-Groningen speelde de wegvervoerssector parten.”

Geplaatst door: H van der Arend op