Heffing doorgebruik frustreert vervoerder

Containerrederijen frustreren het terugdringen van leegrijden doordat ze een heffing op het ‘doorgebruik’ van containers in rekening brengen.

Dit zegt brancheorganisatie TLN op basis van onderzoek door Panteia.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Zo onevenredig is dat eigenlijk niet, mits zo’n toeslag niet berekend wordt aan multimodale operators: we willen met z’n allen minder trucks op de weg en de grote rederijen zijn in veel gevallen deelnemers in de nieuwe terminals met een modal-shift-doelstelling en dit kan een duwtje in de rug zijn van het multimodaal vervoer.
Laten we ook niet vergeten dat veel truckers de lege container ook gebruiken als veredelde tautliner voor een binnenlandse rit. Maar dat vertellen we liever niet…

Geplaatst door: Joop Heyvaert op

Het is een schande hoe iedereen op de nek van de
vervoerder verdiend,hoe wij onder druk van concurrentie moeten toegeven….
Het laatste nieuws "Evergreen heeft zelfs het lef 50€ te vragen….heb Evergreen containers liever kwijt dan gevonden.
Onze genade slag zullen de files worden in Belgie vooral in Antwerpen en de km heffing in 2016…wens jullie allemaal veel succes

Geplaatst door: Luc Heye op
Heffing doorgebruik frustreert vervoerder | NT

Heffing doorgebruik frustreert vervoerder

Containerrederijen frustreren het terugdringen van leegrijden doordat ze een heffing op het ‘doorgebruik’ van containers in rekening brengen.

Dit zegt brancheorganisatie TLN op basis van onderzoek door Panteia.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Zo onevenredig is dat eigenlijk niet, mits zo’n toeslag niet berekend wordt aan multimodale operators: we willen met z’n allen minder trucks op de weg en de grote rederijen zijn in veel gevallen deelnemers in de nieuwe terminals met een modal-shift-doelstelling en dit kan een duwtje in de rug zijn van het multimodaal vervoer.
Laten we ook niet vergeten dat veel truckers de lege container ook gebruiken als veredelde tautliner voor een binnenlandse rit. Maar dat vertellen we liever niet…

Geplaatst door: Joop Heyvaert op

Het is een schande hoe iedereen op de nek van de
vervoerder verdiend,hoe wij onder druk van concurrentie moeten toegeven….
Het laatste nieuws "Evergreen heeft zelfs het lef 50€ te vragen….heb Evergreen containers liever kwijt dan gevonden.
Onze genade slag zullen de files worden in Belgie vooral in Antwerpen en de km heffing in 2016…wens jullie allemaal veel succes

Geplaatst door: Luc Heye op