Wagenborg heeft getekend voor vier nieuwe torenkranen, Fellinger ontving de vijftigste Scania en een Rotterdams bedrijf zorgt voor het vervoer van de champagneflessen van Moët et Chandon.

Vos Expeditie Deventer BV is al meer dan zeventig jaar actief op het gebied van transport en distributie. Vanuit vestigingen in Deventer, Groningen en Ittervoort bedient het bedrijf heel Europa. Onlangs werd de opleggervloot uitgebreid met 44 nieuwe Schmitz Cargobull schuifzeilopleggers. Deze opleggers zijn geschikt voor multimodale inzet, maar ook voor toepassing in LZV-combinaties. Het materieel moet voor Vos zo veel mogelijk universeel inzetbaar zijn op verschillende modaliteiten. Met de nieuwe serie schuifzeil opleggers van Schmitz is er een compromisloze oplossing voor vervoer over weg, rail en water, én voor toepassing in een LZV-combinatie.

Wagenborg heeft een overeenkomst met Spierings getekend voor maar liefst vier nieuwe SK597-AT4 torenkranen. Met deze investering in de nieuwste generatie van de Spierings hydraulische mobiele kranen versterkt Wagenborg haar kraanvloot. De maximale vlucht van de nieuwe torenkranen bedraagt 48 meter waarbij de maximale puntlast 1700 kilo bedraagt. De maximale hijshoogte bedraagt 58,1 meter. De SK597-AT4 kan een maximale last van 7000 kilo hijsen op 14,1 meter. Twee van de nieuwe Wagenborg aanwinsten worden opgeleverd in oktober 2018, de andere twee in januari 2019.

Transportbedrijf Fellinger in Roden heeft de vijftigste Scania gekocht sinds de oprichting van het bedrijf in 1981. De volledig luchtgeveerde 4x2 met de uiterst zuinige 410 pk SCR-only motor maakt deel uit van een levering van vijf NGS trekkers. Fellinger is specialist in geconditioneerd transport en rijdt met levensmiddelen, biologische producten, bloemen en planten naar bestemmingen in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Scandinavië, Polen, Tsjechië en Hongarije. Bij Fellinger rijden de chauffeurs tussen de 110.000 en 120.000 km per jaar. 

Met pakweg honderd elektrische trekkers in de grotten van het fameuze champagnehuis Moët et Chandon zorgt het Rotterdamse bedrijf Spijkstaal ervoor dat de flessen veilig worden vervoerd. In een handmatig uitgehakt grottenstelsel van zes verdiepingen diep worden de flessen vervoerd over 65 kilometer aan veelal steile en smalle weggetjes. Spijkstaal produceert al meer dan 75 jaar elektrische voertuigen zoals trekkers, platformwagens, vrachtwagens, bestelwagens en minibussen. Het bedrijf werd beroemd door het bouwen van elektrische SRV-wagens. In de jaren tachtig een vertrouwd beeld in vele buurten in ons land. 

Wanneer chauffeurs bij H.J. van Bentum B.V. uit Woudenberg langer dan 12,5 jaar bij het transportbedrijf rijden, mogen ze een jubileumeditie uitkiezen. Nadat een eerdere jubilaris al voor een Actros koos, was het deze keer zijn collega die een Mercedes-Benz Actros 2448 LS met midliftas bestelde. De truck is voorzien van dodehoekcamera en de GigaSpace-cabine van koelkast, premium matras, televisie en luchtgeveerde stoelen. De jongste aanwinst van het wagenpark wordt voornamelijk ingezet voor internationaal bulktransport. Van Bentum is al meer dan veertig jaar gespecialiseerd in bulk- en huiftransport naar en vanuit het Verenigd Koninkrijk. 

Scheepswerf Barkmeijer Stroobos B.V. heeft de loodstender ‘Luna’ overgedragen aan Nederlands Loodswezen B.V. De ‘Luna’ is de zesde tender in de L-klasse serie, die de Discovery klasse tenders die ouder zijn dan twintig jaar vervangen. De ‘Luna’ zal worden ingezet om loodsen aan boord van zeeschepen te brengen die een Nederlandse haven en de Vlaamse havens aan de Schelde willen bezoeken. 

Laatst gewijzigd: 21 december 2017 10:23