Veel nieuw rijdend materieel, een opening van een nieuwe locatie van het STC en optimalisatie van de transportplanning bij EGS... een overzicht met korte bedrijfsnieuwtjes.

Bij C.J. Vianen Flowerexport in Rijnsburg zijn onlangs vier nieuwe bedrijfswagens afgeleverd. Het betreft twee Volvo FH-bakwagens, een Volvo FM-trekker en een Renault Master chassiscabine in een extra-volume uitvoering. Het bedrijf verwerkt dagelijks duizenden partijen dagverse bloemen en groenproducten. Het wagenpark bestaat uit geconditioneerd materieel. Naast twee Renault Masters voor het uitrijden van bestellingen in de buurt, rijdt de bloemenexporteur met drie Volvo FH 420 Globetrotters vrachtwagencombinaties voor de dagelijkse ritten naar Groot-Brittannië en drie Volvo FM-trekkers met oplegger voor het transport van de veilingen naar het eigen, 16.000 m2 grote magazijn in Rijnsburg. Het overige transport, naar zeventien landen binnen en buiten Europa, wordt uitbesteed aan vaste transportpartners. 

Vrijdag 29 september vindt de officiële opening van de nieuwe schoollocatie van STC Group aan de Waalhaven in Rotterdam plaats. De openingshandeling wordt verricht door de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb. De recent opgeleverde locatie biedt plaats aan zo’n 2.500 mbo’ers die bij het STC voorbereid worden op een carrière in de haven, logistiek, luchtvaart, rail of wegtransport.   

A. Roemaat Transport in Lichtenvoorde heeft zeven nieuwe Volvo-trucks: vier Volvo FH- en drie Volvo FM-trucks in verschillende configuraties voor internationaal transport en distributie in de Benelux en Duitsland, veelal voor bouwgerelateerde goederen en vaak met meeneemheftruck. Het bedrijf is onder andere de grootste vuurwerkvervoerder van de Benelux. Vanuit drie loodsen met een totale opslagcapaciteit van 45.000 m3 beheert het bedrijf de goederenstromen van vele opdrachtgevers, inclusief assembleren, orderpicken, ompakken en -labelen en het afhandelen van douaneformaliteiten. Ook verzorgt de logistiek dienstverlener dropshipment: directe leveringen vanaf de producent naar de eindgebruiker. 

Om klanten nog beter van dienst te zijn, heeft European Gateway Services (EGS) haar standaard transportplanning verbeterd door middel van synchromodale transportoptimalisatie. Het bedrijf zet hiervoor de plannings- en optimalisatiesoftware van Quintiq in. Deze kan op basis van kunstmatige intelligentie op elk gewenst moment het meest optimale transportmiddel en -traject bepalen. Wanneer transportplanners met kunstmatige intelligentie werken, kunnen ze veel complexere taken aan. EGS beschikt over een uitgebreid netwerk: de twee terminals van moederbedrijf Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT) in de Rotterdamse haven en de overige deep sea-terminals in Rotterdam en Antwerpen zijn per spoor, via de weg en de vaarwegen verbonden met de binnenlandse terminals van EGS en die van andere terminaloperators. 

De Rotterdamse containervervoerder HebraGTO heeft onlangs vijf nieuwe MAN TGX 26.460 trucks in gebruik genomen. De vloot van HebraGTO, een bedrijf dat in 2014 ontstond toen de containervervoerders Hebra en GTO besloten om gezamenlijk verder te gaan, is gevarieerd. Er maken meerdere merken deel van uit. Het bedrijf denkt mee met de chauffeurs die vaak een bepaalde merkvoorkeur hebben. Normaal rijdt een truck zeven jaar bij HebraGTO en de chauffeurs worden gecoacht op rijstijl. 

Het wagenpark van Koninklijke Saan is onlangs uitgebreid met een nieuwe Actros 2842LENA 6x2/4. De luchtgeveerde truck wordt ingezet voor het bijzondere transport van kwetsbare objecten zoals MRI-scanners door heel Europa. De vrachtauto is voorzien van een 7,5 meter lange schuifzeilcarrosserie met een schuifdak dat zowel voor als achter te openen is. De Dhollandia laadklep heeft een hefvermogen van maar liefst 10 ton. Dit maakt de Actros bijzonder geschikt voor het zware en tegelijkertijd delicate werk waar Koninklijke Saan in gespecialiseerd is. 

Feed Logistics Divisie van Nijhof-Wassink breidt verder uit door samenwerking met Emaus Mesthandel en Transport B.V. Om haar transportnetwerk van diervoederproducten verder te versterken is Nijhof-Wassink een samenwerking met Emaus Mesthandel en Transport B.V. aangegaan. Met de derde nieuwe samenwerking in een korte periode worden de ambities van Nijhof-Wassink verder vormgegeven. Emaus breidt binnen afzienbare tijd haar vloot voor diervoedertransport met minimaal vijf combinaties uit. Deze nieuwe combinaties gaan onder de vlag en regie van de divisie Feed Logistics van Nijhof-Wassink rijden. Nijhof-Wassink beschikt over een groot transportnetwerk voor mengvoeders en grondstoffen in Nederland, België, Duitsland, Hongarije, Polen en de grensgebieden daaromheen.   

Driessen Speciaaltransport B.V. in Horst heeft onlangs vijf nieuwe DAF XF 450- en twee CF 450-trekkers aangeschaft. Ze worden ingezet voor (zwaar) vervoer van geprefabriceerde (prefab) betonnen wanden op binnenladeropleggers. Met deze DAF-order gaat het gedeeltelijk om vervanging en gedeeltelijk om uitbreiding. 
Per jaar leggen de trekkers zo’n 120.000 kilometer af. Driessen Speciaaltransport viert dit jaar zijn 75-jarige bestaan en is in de loop der jaren uitgegroeid tot de grootste in het transport van prefab betonnen wanden. Het bedrijf rijdt naar bestemmingen in Nederland, België, Duitsland en Engeland. 

Europees logistiek dienstverlener Vos Logistics breidt de nationale distributievloot uit met negen LZV combitrains, drie kasten en zes schuifzeilers. De combitrains worden getrokken door LNG aangedreven trucks. Deze combinatie draagt bij aan een significante reductie van de CO2 emissie. Door de laadklep en naloopas kan dit voertuig prima gebruikt worden voor stadsdistributie. De combitrains worden ingezet bij verschillende klanten van Vos Logistics. 

Laatst gewijzigd: