Programma


Ochtendprogramma: netwerktour(s) - deelname optioneel
08.30 uur  Ontvangst en vertrek:
Tour 1. Scania
09.30 uur Ontvangst en vertrek:
Tour 2. Containerterminal MCS, inclusief tour havengebied Meppel
Tour 3. DHL
Tour 4. Wehkamp
Tour 5. Overslag Depot Salland Olie, inclusief tour havengebied Kampen
12.15 uur Terugkomst tours, start lunch en inloop overige gasten
13.15 uur Opening
Middagprogramma: congres
13.25 uur Welkomstwoord NT Multimodal Event
13.30 uur Keynote - kerncijfers ontwikkeling economie, vervoersvolume en achterlandlogistiek
- Gevolgen marco-ecomische ontwikkelingen voor logistiek
- Internationale invloeden (Brexit, EU regelgeving, e.d.)
- Modal shift, modal split en andere uitdagingen.
Onno de Jong, Erasmus Universiteit
14.00 uur Door-2-door logistiek - Maersk Line richt zich op achterland (dit programmaonderdeel is in het Engels)
- Door to door solutions (Supply chain one-stop-shop)
- Maersk Line's view on intermodal transport
- Trends & Developments
Boris Timm - Intermodal Commerical Manager voor Noord-West Europa bij Maersk
14.20 uur Ontwikkeling arbeidsmarkt Transport & Logistiek
- Toenemende krapte in de sector
- Duurzame inzetbaarheid personeel
Willem de Vries, Sectorinstituut Transport en Logistiek
14.40 uur Spoorvervoer: Rijndalstremming, oorzaak & gevolg 
Markus Bertram, LTE Netherlands
15.00 uur Congestie in de haven
Robin van Leijen, TLN
15.15 uur Koffiepauze
15.45 uur Blockchain, wat is het en wat betekent het voor uw logistiek?
Aljosja Beije - Fieldlab Blockchain
16.15 uur Rondetafelgesprek multimodaliteit
(Modal split, cybercrime, synchromodaal vervoer, ontwikkeling van logistieke hotspots, diseconomies of scale, rol logistiek dienstverleners)
Met oa
Sijbrand Pot, Contargo
Bart Banning, ABN Amro

Manon Baartmans, Havenschap Moerdijk
16.45 uur Afronding
17.00 uur Uitgebreide netwerkborrel
18.00 uur Eind, huiswaarts vol inspiratie en nieuwe contacten
   
Wijzigingen onder voorbehoud. Heeft u tips voor het programma? Mail ons!

 

B&A Law
B&A Law
Innovatie in shortsealogistiek
Interview: Containerships laat 4 1.400 teu shortseaschepen bouwen
Robert Venema, Containerships