NT Marketing Trofee

Ook dit jaar wordt tijdens het Logistiek Marketing Event de NT Marketing Trofee uitgereikt. Een jaarlijkse traditie in de B2B marketing van de sector. De NT Marketing Trofee komt toe aan de organisatie, natuurlijk binnen de logistiek, die zijn marketing het beste heeft georganiseerd. Criteria waarop wordt beoordeeld zijn: marketingstrategie, marketingcampagne en eindresultaten. 

Jury
De jury bestaat uit topmarketeers uit en gelieerd aan de sector. Michel Schuuring - Nieuwsblad Transport (juryvoorzitter), Branko Schuurman - DHL, Lisette van der Pijl - Port-able en Jaap Toorenaar - ARA.

Verkiezing
De finalisten zijn bekend! Op 10 februari is de jury bij elkaar gekomen en zij hebben op basis van de criteria vier finalisten geselecteerd.

Simon Loos: Een familiebedrijf dat dicht bij zichzelf blijft en indruk heeft gemaakt met de campagne 100 chauffeurs in 100 dagen.

Maersk Line: De marketingafdeling van deze reus heeft een sterke transformatie doorgemaakt, dit heeft geresulteerd in een kristalheldere marketingstrategie met goede resultaten.

PostNL Fulfilment: Opmerkelijk goede resultaten behaald door kanalen op elkaar af te stemmen.

Mammoet Road Cargo: Ultieme branding van het merk door uitstekend beeldgebruik.

Op 30 maart wordt op basis van het publieks- en juryoordeel de winnaar gekozen.

Prijs
De winnaar van de NT Marketing Trofee mag zich één jaar lang de beste marketingorganisatie in de transport & logistiek noemen. Aan de prijs zit een marketingcampagne via de media van Nieuwsblad Transport gekoppeld ter waarde van € 5.000,-.

                                     

DE JURY

Michel Schuuring

Michel Schuuring

Sinds 2011 is Michel Schuuring verbonden aan NT Publishers. Als directeur van de uitgeverij van Nieuwsblad Transport is hij de afgelopen jaren behoorlijk vertrouwd geraakt met logistiek. Marketing ligt Michel ook nauw aan het hart, daarom is hij juryvoorzitter van de NT Marketing Trofee, zijn oog gaat met name uit naar branding en het claimen van het ‘umfeld’. 

Branko Schuurman

Branko Schuurman

Met 23 jaar ervaring in de logistiek weet Branko Schuurman wat er komt kijken bij het verkopen van logistieke services. Nu 14 jaar werkzaam bij DHL kent hij de uitdagingen wanneer logistiek als een commodity wordt gezien. Het verhaal moet zó worden gebracht dat het blijft hangen bij potentiële klanten. Nog belangrijker is dat wat je vertelt klopt met hoe het wordt ervaren. Met zijn enthousiasme voor marketing is hij benieuwd naar de logistieke storytellers die opduiken voor de NT Marketing Trofee.
Lisette van der Pijl

Lisette van der Pijl

Jurylid Lisette van der Pijl geeft met haar bedrijf Port-able online marketing en social media advies, op strategisch en uitvoerend niveau. Zij is gespecialiseerd in maritieme en logistieke bedrijven in en rondom de Rotterdamse Haven, zoals het Loodswezen Rotterdam-Rijnmond, Nederland Maritiem Land en het Maritiem Museum Rotterdam. Daarnaast is Lisette actief als bestuurslid van de Jong Havenvereniging Rotterdam. 
Jaap Toorenaar

Jaap Toorenaar

Jurylid Jaap Toorenaar is als tekstschrijver verbonden aan het Rotterdamse reclamebureau ARA. Daarnaast werkt hij ook voor zichzelf.   Van zijn hand zijn reclameslogans als 'Calvé pindakaas. Wie is er niet groot mee geworden?’ 'Een beter milieu begint bij jezelf.’ 'NRC Handelsblad. Slijpsteen voor de geest’ en ‘De maatschappij. Dat ben jij.’  
Hij is ook de bedenker van de bloemlezing 'Mijn moeder zei altijd’, de mooiste uitspraken van onze ouders en grootouders en van de opvolger daarvan ‘Mijn vader zei altijd’ die begin april verschijnt.

www.nieuwsbladtransport.nl is de website voor professionals actief in transport en logistiek en is een uitgave van NT Publishers BV.

NT Publishers BV is een onderdeel van de ProMedia Group, met het hoofdkantoor in Breda