Hyundai Merchant Marine heeft in het derde kwartaal zijn verlies verkleind, maar is nog niet uit de rode cijfers. Het nettoverlies voor 2017 komt door afschrijvingen uit op bijna 750 miljoen euro.

De omzet van het bedrijf groeide afgelopen kwartaal met 166 miljoen tot iets minder dan één miljard euro. Het bedrijfsresultaat kwam uit op een verlies van 22 miljoen euro. Dat is wel aanzienlijk minder dan vorig jaar en het voorgaande kwartaal, toen er respectievelijk verliezen van 176 miljoen en 98 miljoen euro werden geboekt.

Het jaarresultaat voor 2017 komt dusver uit op een operationeel verlies van 221 miljoen euro, ten opzichte van een verlies van 496 miljoen euro vorig jaar. Netto presteerde de rederij dit jaar echter fors slechter door afschrijvingen op schepen. Het nettoverlies komt op bijna 750 miljoen euro uit. 

Hyundai is samen met MOL één van de weinige grote carriers die ondanks verbeteringen in volumes en vrachttarieven nog niet uit de orde cijfers is geklommen. Dat heeft in ieder geval gedeeltelijk te maken met de reorganisatie van het bedrijf vorig jaar die van Hyundai de nieuwe nationale carrier van Zuid-Korea heeft gemaakt. 

De rederij kwam onlangs met crediteuren een plan overeen om zijn vloot uit te breiden. Volgens geruchten zou Hyundai ook interesse in megaschepen van meer dan 20.000 teu hebben, maar dit wordt door de rederij zelf nog niet bevestigd.  

Laatst gewijzigd: 14 november 2017 12:19