‘MOL Comfort’ begon onderaan in twee te breken

Uit een tussentijds rapport over de ramp met het 8.110 teu grote containerschip ‘MOL Comfort’, blijkt dat het schip wellicht helemaal onderaan in tweeën begon te scheuren.

Hoewel de Japanse classificatiemaatschappij ClassNK de definiteve oorzaak van het vergaan van het schip nog altijd niet heeft vastgesteld, wijst alles voorlopig in de richting van structurele problemen met de staalplaten onderaan de romp.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

‘MOL Comfort’ begon onderaan in twee te breken | NT

‘MOL Comfort’ begon onderaan in twee te breken

Uit een tussentijds rapport over de ramp met het 8.110 teu grote containerschip ‘MOL Comfort’, blijkt dat het schip wellicht helemaal onderaan in tweeën begon te scheuren.

Hoewel de Japanse classificatiemaatschappij ClassNK de definiteve oorzaak van het vergaan van het schip nog altijd niet heeft vastgesteld, wijst alles voorlopig in de richting van structurele problemen met de staalplaten onderaan de romp.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen